شناسهٔ خبر: 30640402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران-ایرنا-ظریف دیدار از کردستان عراق را سازنده خواند،همتی:بانک مرکزی نیازهای مردم و فعالان اقتصادی را تامین می کند،واگذاری‌ های امسال دولت به 38.8 هزار میلیارد ریال رسید، روسیه:برغم فشار آمریکا بسیاری از کشورها با ایران کار می کنند،لایحه عدم صلاحیت دولت «می» در پارلمان آغاز شد و بن بست،ابهام و بی‌اعتمادی بر فضای سیاسی انگلیس حاکم شدازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-وزیر کشور هماهنگی بین دستگاه ها را بسیار مهم دانست و گفت: استانداران محور قدرت و انسجام در استان هستند و هیچ ملاحظه ای به جز منفعت مردم، حقوق مردم و اجرای قانون وجود ندارد و ما حقیقت را قربانی مصلحت نمی کنیم.

تهران-چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی کشور با حضور مسوولان و مدیران کشور و شهرداری ها سه شنبه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

قزوین-دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ظرفیت مساجد به عنوان پایگاه های ریشه دار معنوی و مردمی برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر و بی بدیل است.

تهران-نشست تخصصی «آینده‌ کیفیت محتوا در فضای مجازی ایران» با محوریت تبدیل ایران به قدرت منطقه‌ای در تولید محتوا مطابق با چند سناریوی پیشنهادی پژوهشی ازجمله «نهنگ در اقیانوس»در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

تهران-عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: همیشه از ما می پرسند به اهدافی که در انقلاب داشتید، دست یافتید؟ شعارهای ما که «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود، در قالب قانون اسلامی محقق شد، از این نظر به هدف اولیه‌ی انگیزه های انقلاب دست یافتیم.

قصرشیرین-زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شامگاه سه شنبه بخش مرزی سومار از توابع قصرشیرین در غرب کرمانشاه را لرزاند.

تهران-تیم فوتبال امید ایران در نخستین بازی از تورنمنت چهارجانبه قطر برابر تاجیکستان قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

تهران-رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که ثبات نسبی در بازار حاکم است، گفت: بانک مرکزی با قدرت نیازهای واقعی مردم و فعالان اقتصادی را تامین می کند.

چابهار-مدیر برنامه های بهبود تغذیه در مراکز جمعیتی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار بالای سوء تغذیه در شهرستان ساحلی و بندری چابهار نگران کننده است و نیازمند توجه جدی قشرهای مختلف مردم، مسئولان، نهادهای حمایتی و خیران است.

تهران-سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 38 هزار و 826 میلیارد ریال سهم و اموال دولتی واگذار شده است.

تهران-سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: از روز چهارشنبه 41 میلیارد تومان باقیمانده سود سهام عدالت برای مشمولان روستایی و عشایر سراسر کشور که شماره شبای بانکی خود را ثبت کرده اند، واریز می شود.

تهران-'حسین محب اهری' بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بامداد چهارشنبه در بیمارستان لاله تهران دار فانی را وداع گفت.

اخبار خارجی
*********
الجزیره-«محمد البرادعی» مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص تلاش برخی طرف ها در مصر برای تغییر قانون اساسی هشدار داد و گفت: قانون اساسی باید تضمین کننده حقوق مردم و آزادی آن ها باشد.

تهران-یک مقام در وزارت خارجه سوریه سه شنبه شب اظهارات 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه درخصوص ایجاد منطقه امن در نوار مرزی سوریه با این کشور را محکوم کرد.

تهران-محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کردستان عراق را شریکی نزدیک و قدیمی توصیف کرده و دیدار با مقام های سیاسی و تجاری این منطقه را سازنده و پربار خواند.

تهران-'آویگدور لیبرمن' وزیر مستعفی جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد درصورتی که در انتخابات آتی این رژیم پیروز شود به غزه حمله می کند.

سلیمانیه-'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه پس از سفر یک روزه به اقلیم کردستان عراق، سه شنبه شب سلیمانیه را به مقصد نجف اشرف ترک کرد.

لندن-نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه سه‌شنبه پس از یک هفته بحث و بررسی‌های نفس‌گیر به توافقنامه موردنظر «ترزا می» برای خروج از اتحادیه اروپا رأی موافق ندادند.

اربیل-همزان با سفر ظریف و هیات همراه به کردستان عراق، وزیر دارایی اقلیم کردستان عراق بر توسعە همە جانبە روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.

تهران-خالدبن احمدبن حمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در دیدار با «بریان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، از تلاش های ضدایرانی دولت آمریکا حمایت کرد.

سلیمانیه-'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه با 'کوسرت رسول' دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

مسکو-دبیر شورای امنیت روسیه بار دیگر با انتقاد از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و نسنجیده خواندن این اقدام، اظهار داشت: برغم تحریم های واشنگتن بسیاری از کشورها به همکاری با ایران ادامه می دهند.

مسکو-معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه پرتاب ماهواره از سوی ایران قوانین بین المللی را نقض نمی کند، اظهار داشت: هیچ دلیلی برای انتقاد از برنامه موشکی ایران وجود ندارد.

لندن-«منصور غلامی» وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در رأس هیاتی سیاسی و دانشگاهی عصر سه شنبه برای شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین ایران و اتحادیه اروپا وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

لندن-'جرمی کوربین' رهبر حزب کارگر انگلیس شامگاه سه‌شنبه پس از رأی منفی پارلمان به توافقنامه موردنظر «ترزا می» برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، لایحه عدم صلاحیت دولت را آغاز کرد.

لندن-پس از شکست سنگین نخست‌وزیر انگلیس در پارلمان این کشور بر سر توافقنامه پیشنهادی خروج از اتحادیه اروپا، سایه ابهام، ناامیدی و بی‌اعتمادی بر فضای سیاسی انگلیس حاکم شده است.

پکن-بنیانگذار «هواوی» غول تکنولوژی چین که به تازگی دولت کانادا دخترش را به دستور آمریکا و به ظن دور زدن تحریم های واشنگتن دستگیر کرد هرگونه اتهام جاسوسی برای چین از طریق این شرکت را رد کرد.

کوالالامپور-سمینار علمی نقش آموزه های دینی در همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان با تاکید بر سیره رضوی با حضور تعدادی از اندیشمندان اسلامی از ایران و مالزی و برخی محققان سایر مذاهب در کوالالامپور برگزار شد.

پکن-خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد: پیشاپیش دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی، نمایندگان دو کشور در واشنگتن با یکدیگر دیدار و گفت وگو می کنند.
شبک**1392

نظر شما