شناسهٔ خبر: 30640351 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال شرق صنعاء + نقشه میدانی و عکس

نیرو‌های ارتش و انصارالله پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق به دفع حملات مزدوران سعودی در شمال شرق استان صنعاء شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی با پشتیبانی جنگنده‌های رژیم عربستان، حملات جدیدی را علیه مواضع نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در شمال شرق استان صنعاء انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی مستقر در بخش «نهم» با وجود حملات سنگین از منطقه عقب نشینی نکردند و پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته موفق به دفع حملات شدند و مزدوران سعودی را در این محور عقب راندند.

به گفته منابع میدانی، ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام «محمد علی العذری» فرمانده میدانی اول نیرو‌های مزدور سعودی در جبهه نهم دیده می‌شود.


این فرمانده میدانی به هلاکت رسیده توسط ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی مسئولیت پیدا کرده بود تا بخش راهبردی «نهم» را در شمال شرق استان صنعاء به اشغال دربیاورد، اما در نهایت ناکام ماند.
 
نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی از حومه محور مهم و حساس «الحول» در مرکز بخش «نهم» هم حملاتی را علیه مواضع نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله انجام دادند.

براساس گزارش‌های به دست آمده، نیرو‌های یمنی در این محور هم ابتکار عمل را در دست گرفتند و با استقرار در بلندی‌های منطقه، ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی وارد آوردند و شماری زیادی از آنان را به هلاکت رساندند.

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی+ نقشه میدانی و عکس
نیرو‌های یمنی در جریان درگیری‌های در حومه منطقه «الحول» موفق شدند ۴ خودروی نظامی مزدوران سعودی را هدف قرار دهند و منهدم کنند و خسارت‌های سنگینی را هم به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

همزمان با دفع حملات در بخش نهم و حومه منطقه الحول، نیرو‌های ارتش و مقاومت انصارالله، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور سعودی در حومه جنوبی رشته کوه‌های «یام» انجام دادند و خطوط دفاعی آنان را درهم شکستند.

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی+ نقشه میدانی و عکس
ده‌ها تن از مزدوران سعودی در جریان عملیات نیرو‌های یمنی در رشته کوه‌های «یام» کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل رشته کوه‌های «یام» خود را به ورودی منطقه «الحول» برسانند.

براساس این گزارش، در حال حاضر، حدود ۱۰ درصد از بخش نهم و هم مرز با استان مآرب در اشغال نیرو‌های مزدور سعودی است و ۹۰ درصد دیگر بخش نهم در کنترل نیرو‌های یمنی است.

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی+ نقشه میدانی و عکس
نیرو‌های یمنی مستقر در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء در تلاش هستند تا تمامی حملات نیرو‌های شورشی را به طور کامل دفع کنند و از نفوذ آنان به عمق پایتخت جلوگیری کنند؛ بخش نهم دروازه ورود به شهر صنعاء از محور شرقی است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

نظر شما