شناسهٔ خبر: 30640332 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اوایل سال آینده؛ ساخت یک بلوک خوابگاهی/ خوابگاه دانشجویی ویژه دختران احداث می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: خوابگاه جدید مخصوص دختران قرار است تا ۲۰ روز آینده در نزدیک‌ترین فاصله از دانشگاه آماده پذیرش شود.

صاحب‌خبر -

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اضافه شدن یک خوابگاه دانشجویی جدید به دانشگاه اظهار کرد: در ابتدای مهر ماه امسال و با پذیرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در مضیقه خوابگاه به خصوص برای دانشجویان دختر قرار گرفتیم؛ با تمهیداتی که توسط دانشگاه اندیشیده شد در نزدیکی دانشگاه ساختمانی را با ظرفیت ۸۰ نفر اجاره کردیم و پیش بینی می‌شود طی ۲۰ روز آینده آماده پذیرش باشد.

اضافه شدن یک خوابگاه دانشجویی جدید مخصوص دختران/ ساخت یک بلوک خوابگاهی در اوایل سال آینده

وی افزود: این مجموعه در چهار طبقه و با ظرفیت ۸۰ نفر دانشجو بوده و مهم‌ترین مزیت آن مجاور بودن با دانشگاه است تا دانشجویان مشکل رفت و آمد نداشته باشند؛ با توجه به اینکه در بین ۲ ترم قرار داریم، دانشجویان دختر پس از پایان امتحانات می‌توانند از این خوابگاه استفاده کنند.

ویژگی خاص دانشگاه علم و صنعت

ذاکری بیان کرد: ویژگی خاص دانشگاه علم و صنعت این است که خوابگاه‌های دانشجویی غالبا در داخل دانشگاه و انتهای ضلع شرقی قرار دارند؛ علاوه بر این پنج ساختمان دیگر در بیرون از دانشگاه وجود دارد که ۳ مورد در مالکیت دانشگاه و ۲ مورد استیجاری است.

خوابگاه دانشجویی جدید مخصوص دختران/ ساخت یک بلوک خوابگاهی در اوایل سال آینده

بیشتر بخوانید: وجود شپش در خوابگاه علم و صنعت تکذیب شد

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در سال آینده که تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند وضعیت بهتری خواهیم داشت؛ طبق آخرین آمار در طول ترم جاری تا امروز حدود ۳۸۰ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و ۵۸ نفر از دانشجویان دکتری دانش آموخته شده و از دانشگاه خداحافظی کردند.

ساخت خوابگاه با ظرفیت ۲۵۰ نفر در دانشگاه علم و صنعت

وی اظهار کرد: متاسفانه در دانشگاه با مشکلات توسعه‌ای رو به رو هستیم و منابع محدود است؛ با این حال برنامه ساخت یک بلوک را در مجموعه داریم و جزو طرح‌های عمرانی مصوب است که در اوایل سال آینده ساخت آن آغاز می‌شود.

اضافه شدن یک خوابگاه دانشجویی جدید مخصوص دختران/ ساخت یک بلوک خوابگاهی در اوایل سال آینده

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: این بلوک حدود ۴۲۰۰ مترمربع است و طبق پیش بینی‌های انجام شده حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر در این خوابگاه اسکان پیدا می‌کنند، این بلوک در کنار خوابگاه قبلی احداث خواهد شد و کل مساحت آن برای اسکان دانشجویان نخواهد بود و بخشی از آن برای امکاناتی از قبیل ورزش، سالن اجتماعات، اتاق جلسات و اتاق کنفرانس در نظر گرفته شده است‌.

بیشتر بخوانید: دانشجویان متاهل دانشگاه علم و صنعت چشم به راه تامین خوابگاه

ذاکری بیان کرد: با توجه به روند توسعه‌ای پذیرش دانشجو در کشور، طبیعتا ساخت این بلوک هم پاسخگوی نیازهای دانشگاه نخواهد بود و ساخت آن به معنای تعطیلی خوابگاه‌های خارج از دانشگاه نیست و علی رغم مشکلات و هزینه‌هایی که برای ایاب و ذهاب دانشجویان به دانشگاه تحمیل می‌شود، دانشگاه چاره‌ای جز استفاده از آن‌ها را ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما