شناسهٔ خبر: 30640148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در گفتگو با سرپرست دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح شد؛

بیمه ازدواج دانشجو با بیمه ازدواج جوانان تلفیق می شود

سرپرست دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اکنون هم بیمه ازدواج جوانان و هم بیمه ازدواج جوانان دانشجو یک تجربه نیمه کاره است که با طرح موضوع و بررسی نقاط مثبت و منفی آن سعی می کنیم در حد توان آن را به کمال و پختگی برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  بحث بیمه از مهمترین موضوعاتی است که می‌تواند آینده افراد به ویژه جوانان را تا حدودی تامین کند، وزارت ورزش و جوانان نیز در راستای حمایت از جوانان بیمه ازدواج جوانان را از سال 94 راه‌اندازی کرد که به منظور آگاهی از  آخرین اطلاعات و خبرهای مربوط به این بخش با سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان این وزارتخانه گفتگو کرده‌ایم.

سکینه سیف جمالی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در سال 94 با حمایت بیمه ایران بحث بیمه ازدواج جوانان را فعال کردیم به طوری‌که از کودکی یا نوزادی والدین پرداخت‌هایی را به صورت اقساط ماهانه به سازمان بیمه‌گر انجام خواهند داد در نهایت بعد از گذر از سن 18 تا 25 سالگی، بیمه‌گر در بحث تحصیل در ایام دانشجویی، ودیعه مسکن، تامین جهیزیه به فراخور جنسیت نوزاد و فرد بیمه گر کمک هزینه پرداخت می‌کند.

جمالی افزود: همچنین در بیمه ازدواج جوانان، هزینه مشاوره‌های پیش از ازدواج، جهیزیه، کمک هزینه مراسم ازدواج، حمایت از پرداخت مهریه و خسارت ناشی از طلاق یا فوت مدنظر است.

وی تصریح کرد: با حضو وزیر ورزش و جوانان از این طرح رونمایی شد و بیمه ایران در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد حتی ما این موضوع را به دیگر سازمان‌های بیمه‌گر هم پیشنهاد داده‌ایم اما به دلیل مسائل و مشکلات داخلی و اینکه اقدامی طولانی مدت است، رغبتی برای همکاری نشان نداده‌اند اکنون با پیگیری و اجرای آن از سوی بیمه ایران و تجربیات به دست آمده، ظرفیت و قابلیت گسترش آن وجود دارد.

سیف جمالی ادامه داد: اکنون وزارت علوم نیز خواستار تلفیق بیمه ازدواج دانشجویان با بیمه ازدواج جوانان است بدین‌گونه که دانشجویان از لحظه ورود به دانشگاه مشمول این بیمه شده و با تجمیع تجربیات وزارت علوم و وزارت ورزش آن را گسترش دهیم.

وی افزود: بنابراین با ارائه این پیشنهاد بر آن شدیم تا با تشکیل جلسه در خصوص شفاف‌سازی موضوع، بررسی تمامی ابعاد و در اختیار قراردادن پیشنهادات و راهکارها، موارد را کارشناسی‌تر بررسی کنیم تا این طرح عملیاتی شود منوط به اینکه دیگر نهادهای بیمه‌گر به غیر از بیمه ایران که اکنون در این زمینه فعال است، پای کار بیایند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: البته بیمه ایران در این زمینه به مدت 8 ماه به طور مستمر، محاسباتی را در تمامی ابعاد این موضوع  به ویژه در بخش تعرفه‌ها انجام داده که اکنون این طرح با محدودیت در حال اجراست، اما متاسفانه مانور رسانه‌ای و خودانگیختگی افراد برای گرفتن این بیمه‌نامه آنقدرها پررنگ نبوده است اما قابلیت تلفیق با تجربیات وزارت علوم برای جاری و ساری شدنش در کل کشور را دارد.

جمالی با بیان اینکه برای پختگی این بیمه‌نامه تجربیات‌مان را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهیم، تاکید کرد: اکنون هم بیمه ازدواج جوانان و هم بیمه ازدواج جوانان دانشجو یک تجربه نیمه کاره است که با طرح موضوع و بررسی نقاط مثبت و منفی آن سعی می‌کنیم در حد توان آن را به کمال و پختگی برسانیم.

نظر شما