شناسهٔ خبر: 30640055 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بلباسی خبر داد:

افزایش سقف اعتبارات سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در استان تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: مجوز افزایش سقف اعتبارات سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان أخذ و در حمایت از واحدهای فناور تسریع به‌عمل می‌آید.

صاحب‌خبر -

مجید بلباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به توسعه حوزه‌های تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان یکی از ضرورت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌شمار رفته و به‌صورت کلی با ترسیم نقشه راه علمی دانشگاه‌ها، باید اقتصاد را از تک‌قطبی خارج کنیم و مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان قرار بدهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران ادامه داد: یکی از روش‌های استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی، فضاهای مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌‌بنیان است که با ارائه محصولات مبتنی بر دانش و محصولات علمی، می‌توان اقتصاد را برمبنای اقتصاد دانش‌بنیان راهبری کرد.

بلباسی ادامه افزود: واحدهای دانشگاهی در این میان نقش بسزایی دارند، به‌ویژه مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که واحدهای فراوان و همچنین مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد بسیار خوبی در این بستر مهیا است و می‌تواند تأثیرات بسیاری در نقشه اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با تأکید بر حمایت مستمر از مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، اقتصادمان را برمبنای اقتصاد دانش‌بنیان پی‌ریزی کرده و در این میان باید حمایت‌های معنوی و نیز مالی و اقتصادی از واحدهای فناور که حاصل تجربیات نخبگان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی است، به‌عمل آید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران با اشاره به تأکید دکتر طهرانچی و سیدمحمودرضا آقامیری مبنی بر حمایت واحدهای فناور، خاطرنشان کرد: جلساتی به‌طور هفتگی و منظم مبنی بر سرمایه‌گذاری و توانمندسازی واحدهای دانش‌بنیان درحال برگزاری بوده و به فضل الهی امسال و سال آتی اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

بلباسی با اشاره به تشکیل شورای اقتصاد دانش‌بنیان در استان تهران بیان کرد: طبق مصوبه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تراز سرمایه‌گذاری استان تهران برای پشتیبانی همه واحدهای استانی، سقف پایینی بود؛ با توجه به وضعیت خاص و تعداد واحدهای بسیار بزرگ و جامع استان تهران، طی مکاتبه‌ای با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز افزایش سقف اعتبارات سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان اخذ شده و در حمایت از واحدهای فناور تسریع به‌عمل خواهد آمد.

این مقام مسئول با اشاره به مأموریت‌های محول شده تحت برنامه «پایش» در استان تهران، ادامه داد: تقریباً اکثر واحدهای ویژه و واحدهای جامع استان تهران، برنامه نظام موضوعات مشخصی را گرفته و هر کدام با یک قطبی طراحی شده و فعالیت‌های تحقیقاتی را شروع کرده‌اند. واحدهای کوچک دیگر هم به‌عنوان واحدهای کمک‌کننده به این واحدها مشغول به‌کار هستند. تقریباً تمامی واحدها، نظام موضوعاتشان مشخص شده و در سامانه «پایش» بارگذاری شده است.

انتهای پیام/4116/ 4122/خ

نظر شما