شناسهٔ خبر: 30639947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان گلستان:

خیانت هایی در واردات انجام شد که گفتنی نیست

صاحب‌خبر -



دومین روز سفر رئیس جمهوری به استان گلستان، دیروز با افتتاح مرکز «تروما» و اورژانس 152 تختخوابی در گرگان، حضور در جلسه شورای اداری و در نهایت، برگزاری نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های استان به پایان رسید. بیشترین حجم سخنان رئیس جمهوری، چه در شورای اداری و چه در دیدار علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع که دوشنبه گذشته برگزار شد، به واکاوی و تشریح اهداف و رویکردهای امریکا از اعمال فشار به ایران اختصاص داشت. حجت‌الاسلام حسن روحانی با تشبیه فشارهای امریکا به ایران به شرایط جنگ تحمیلی و حمله صدام، تأکید کرد که نمی‌توان منکر خسارت‌های این فشار بود، اما قطعاً از این شرایط عبور می‌کنیم و امریکا نخواهد توانست ایران را منزوی کند و دور آن دیوار بکشد. او درعین حال به فشارهای داخلی اشاره کرد که تلاش داشتند ایران را در مسیر نقض تعهدات برجامی خود قرار دهند. روحانی وعده داد که در آینده این مسائل را بازگو خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در شورای اداری استان گلستان، با تأکید بر اینکه از تحریم نمی‌ترسیم، اما جنگ اقتصادی بدون سختی معنا ندارد، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که مانند جنگ 8 ساله، در جنگ اقتصادی هم ناقض تعهدات کشور نبوده‌ایم.  روحانی با بیان اینکه افتخار دولت دوازدهم این است که ما آغازگر این مسیر نبودیم، گفت: شاید اگر دولت دیگر و شرایط دیگری در کشور حاکم بود، ما آغازگر می‌شدیم. البته خیلی تحریک کردند که ما را لبه آتش ببرند که یک جا نقض‌کننده باشیم تا بلافاصله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه داده و به واسطه آن فشارها و قطعنامه‌های مختلف علیه کشورمان صادر گردد.
رئیس جمهوری ملت ایران را سربازان مقدم جنگ اقتصادی، نیروهای مسلح و دیپلماسی کشورمان دانست و با بیان اینکه تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف به دست آورده‌ایم متعلق به ملت بزرگ ایران است، اظهار کرد: هدف اصلی امریکا این است که مردم ایران از نظام اسلامی جدا شوند و دیگر راه شهدا و علما را ادامه نداده و برای استقلال، امنیت، آزادی، ایمان، اعتقاد و هویت ایرانی و اسلامی خود حاضر به فداکاری نباشند اما به فضل الهی در این هدف خود به هیچ ‌وجه موفق نخواهد شد.
روحانی منزوی کردن ایران را هدف دیگر امریکا از جنگ اقتصادی علیه ملت ایران دانست و گفت: امریکا قصد دارد دیواری دور ایران بنا کند، اما این کار برای امریکا امکان‌پذیر نیست و ایران هیچ‌گاه منزوی نخواهد شد و هم‌اکنون در سطح جهان نسبت به اهداف امریکا درخصوص توافق هسته‌ای و تحریم‌ها تنها چند کشور انگشت‌شمار از آن حمایت می‌کنند و به جز این چند کشور تمام کشورهای دنیا، حتی متحدین امریکا و اتحادیه اروپا از ایران دفاع کرده و امریکا را محکوم می‌کنند لذا امریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند ایران را در محاصره قرار دهد. روحانی با بیان اینکه هدف دیگر امریکا از جنگ اقتصادی این است که فشار وارد کند تا ما امتیاز سیاسی در بخش‌های هسته‌ای و موشکی یا در منطقه به آنها بدهیم، گفت: امریکا به دنبال اعمال فشار است، اما هیچ‌گاه تسلیم فشارهای امریکا نشده و در مقابل آن سر فرود نخواهیم آورد. باید به امریکایی‌ها تفهیم کنیم که اگر می‌خواهند با ایران صحبت کنند باید به ملت ایران احترام بگذارند و تحریم‌ها را کنار بگذارند. ما هیچ‌گاه از حرف زدن مضایقه نکردیم، اما باید این موضوع از چارچوب اصولی و منطقی برخوردار باشد.
وی در عین حال با اشاره به اینکه از سال 61 در کنار صنعت هسته‌ای کشورمان حضور داشته و با ابعاد مختلف آن آشنایی دارد، گفت: امروز دستگاه‌های آی آر 8  مشغول غنی‌سازی بوده و در غنی‌سازی 20 درصد نیز همچنان که اعلام شده برای رآکتور تهران از متدهای جدیدی استفاده می‌شود.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امریکایی‌ها به زعم خودشان سه گلوگاه سیستم بانکی، درآمدهای ارزی و حمل و نقل را تحت فشار قرار داده‌اند، گفت: در حوزه کشتیرانی و حمل و نقل کالا با پیش‌بینی‌هایی که از قبل کرده بودیم، اقدامات خوبی انجام شده و طی ماه‌های اخیر 10 فروند کشتی کانتینربر خریداری کرده‌ایم ضمن اینکه راه‌های جایگزینی نیز در این حوزه وجود دارد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز هم برای کالاهای اساسی دولت ارز 4200 تومانی می‌دهد اما در این حوزه نیز شاهد تخلفاتی هستیم. به نحوی که شخصی برای واردات ماده اولیه دارویی که تاریخ مصرف آن 3 ساله است، ارز دریافت می‌کند، اما موادی وارد می‌کند که بیش از 3 ماه از تاریخ انقضای آن باقی نمانده است لذا خیانت‌هایی در این حوزه انجام می‌شود که اصلاً گفتنی نیست. لذا در این شرایط همه باید دست به دست بدهیم تا کشور را نجات بدهیم.
ضرورت استفاده از شیوه های جدید در تبلیغات
رئیس جمهوری در جمع علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع گلستان نیز با بیان اینکه همه علما و اندیشمندان شیعه و اهل تسنن، مبلغ اسلام و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام هستند، تأکید کرد که امروز، مسلمانان در همه جای دنیا تحت فشارند و برای موفقیت در برابر دشمن، راهی جز بازگشت به سیره عملی پیامبر (ص) نداریم. روحانی با اشاره به سخنان فعلی مقامات امریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را نخواهد دید، گفت: ان‌شاءالله آنها خواهند دید که در 22 بهمن ملت بزرگ و قدرشناس ایران نسبت به انقلاب اسلامی ملت‌ و حاکمیت ملی چگونه به خیابان‌ها می‌آیند و پاسخ قاطعانه به آنها خواهند داد.  وی  با بیان اینکه طبق آمار و نظرسنجی‌ها در بخش فرهنگی وضعیت اعتقادات جوانان خوب است و جوانان ایرانی به خدا، پیامبر(ص) و قیامت معتقدند، گفت: شاید در این بخش سرافراز باشیم و کار علما تأثیرگذار بوده است و در مناسک دینی نیز وضعیت جوانان بد نیست، اما باید دقت کرد که اخلاق و رفتار ما چگونه است و چگونه با یکدیگر برخورد می‌کنیم، سخن می‌گوییم و احترام می‌گذاریم. رئیس جمهوری با بیان اینکه باید در اخلاق و رفتار با یکدیگر نیز دینی عمل کنیم، تصریح کرد: آیا در سخنان، کتب، روزنامه‌ها و تبلیغات، وضعیت دروغ، توهین و تحقیر به جایی رسیده است که در وجدان خودمان راضی باشیم، یا خیر؟
روحانی با بیان اینکه در معنویت و کارزار مبارزه با تبلیغات دشمن شرایط بسیار دشواری داریم، چرا که آنان هر روز و هر ساعت علیه دین اسلام کار می‌کنند، تصریح کرد: الان وسایل ارتباط جمعی از دست ما خارج است و امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند و در فضای مجازی نیز با شرایط سخت‌تری روبه‌رو هستیم.
وی با بیان اینکه باید از شیوه‌های جدید در تبلیغات استفاده کرده و در فضای مجازی، رسانه‌های گروهی، مجلات، روزنامه‌ها و تبلیغات دنیای غرب فعال‌تر باشیم، گفت: : امروز روز سختی ماست و برخی فکر می‌کنند که این روز امتحان دولت است، اما روز امتحان همه از جمله حوزه علمیه، علما و جوانان است که دشمن با همه قدرت روبه‌روی ما ایستاده است.
رئیس جمهوری در آخرین بخش از سفر خود، با حضور در نشست خبری، برنامه‌های دولت برای توسعه استان گلستان را تشریح کرد. روحانی با قدردانی از استقبال و مهربانی مردم بسیار خوب و شریف این استان، میهمان نوازی مردم گنبد کاووس و دیگر شهرستان‌ها از کاروان تدبیر و امید، اجتماع با شکوه و احساسات خوب مردم را نشانه پشتیبانی آنان از انقلاب و نظام خود دانست.
روحانی با اشاره به زهکشی 22 هزار هکتار از اراضی استان، از اصحاب رسانه برای تلاش‌هایی که در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه انجام می‌دهند، قدردانی کرد و از آنان خواست بر قول‌هایی که به مردم داده می‌شود، نظارت و آنها را پیگیری کنند.
در پایان این سفر هم دفتر رئیس جمهوری در پیامی با قدردانی از استقبال صمیمانه و پرشور مردم استان سرسبز گلستان از کاروان دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است با بهره ‏گیری از ظرفیت ‏های موجود و به ثمر رساندن به‏ موقع طرح‏ های زیرساختی، ضمن پاسخ‏گویی به مطالبات بحق مردم شریف منطقه، افق ‏های جدیدی برای توسعه پایدار این استان زیبا بگشاید تا بزودی در جایگاه شایسته خود قرار گیرد.

افتتاح مرکز تروما و اورژانس ۱۵۲ تختخوابی شهید نبوی گرگان

روز گذشته، در آخرین روز سفر رئیس جمهوری به استان گلستان، مرکز ۱
۵۲ تختخوابی اورژانس و ترومای شهید نبوی (۵ آذر) گرگان با حضور روحانی به بهره‌برداری رسید. روحانی در این مراسم ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز درمانی با توضیحات مسئولان در جریان روند ساخت و همچنین امکانات و خدمات درمانی این مرکز قرار گرفت. همچنین رئیس جمهوری در این بازدید که سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت، در فضایی صمیمی، ضمن گفت‌وگو و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات پرسنل و کارکنان مرکز تروما و اورژانس شهید نبوی، از بیماران بستری در این مرکز درمانی عیادت  کرد. مرکز تروما و اورژانس
 ۱۵۲ تختخوابی شهید نبوی گرگان با زیربنای بیش از ۱۱ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد تومان، بزرگ‌ترین و مجهزترین پروژه طرح تحول نظام سلامت در استان گلستان است که در کوتاه‌ترین زمان از اردیبهشت سال ۹۶ تا دی ماه سال ۹۷ تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است. این مرکز در ۷ طبقه و با بخش‌های مرکز تصویربرداری و تأسیسات، فوریت‌های پزشکی ۱۶ تختخوابی به همراه اتاق عمل اورژانس بخش احیا، ۴۸ تخت بستری اورژانس، ۴۲ تخت بستری و شیمی درمانی و سرطان، ۳۶ تخت بستری جراحی، ۱۴ تخت اتاق عمل، ۱۱ تخت بستری ICU مراقبت‌های ویژه مغز و اعصاب و فضای آموزشی و آمفی تئاتر، با تلاش‌های دولت تدبیر و امید آماده خدمت‌رسانی به مردم استان گلستان و گرگان است.


نظر شما