شناسهٔ خبر: 30639874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

خط 2 متروی شیراز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه خط دو متروی شیراز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا 22 بهمن‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

سید احمدرضا دستغیب در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز برنامه‌های خود را تاکنون مطابق با تکالیف بودجه‌ای سال 97 پیش برده که عمده‌ترین آنها راه‌اندازی خطوط مترو است.

وی افزود: همه 22 ایستگاه خط یک مترو اخیراً به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار گرفته است، در حال پیگیری پروژه خط دو هستیم که حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کارهای پروژه‌ای آن انجام شده است و تا 22 بهمن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. بنا داریم از سال آینده با جذب فاینانس و سرمایه‌گذار خط سه متروی شیراز را هم کلید بزنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: خط سه مترو طولی است و از شهر شیراز تا ابتدای شهرک صدرا ادامه و نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر دارد. برای اجرای این خط مشغول برنامه‌ریزی مقدماتی و مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذار هستیم و فقط راه‌اندازی این خط ممکن است سه یا چهار سال طول بکشد.

دستغیب رئیس شورای شهر شیراز

وی گفت: بخش دیگری از فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری این است که پروژه‌های نیمه‌تمامی را که از دوره گذشته مانده بود، تکمیل کند و به مرحله بهره‌برداری برساند که فکر می‌کنم تا دهه فجر امسال بخش اعظم پروژه‌های نیمه‌تمام شورا و شهرداری سابق به بهره‌برداری خواهد رسید.

دستغیب اظهار کرد: با توجه به اینکه شیراز از شهرهای بسیار مهم و هدف گردشگران و مسافران در ایام نوروز است، با نزدیک شدن به ایام عید، ستاد آمادگی تسهیلات نوروزی در شهرداری شیراز کار خود را آغاز کرده است تا شهر از منظره و فضای عمومی و گل‌کاری و اسکان مسافران کاملاً مهیای تعطیلات نوروزی باشد و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این زمینه در شورای اسلامی شهر داشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با پایان پروژه‌های دوره قبل، سال آینده تمرکز شورا به سمت پروژه‌های بازآفرینی، مردم‌محوری و محله‌محوری خواهد رفت؛ بنابراین بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها صرف بهسازی و بازسازی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و بخشی از فعالیت‌ها نیز به معطوف به پروژه‌های مرکز شهر خواهد شد.

دستغیب افزود: در اطراف مجموعه تاریخی «زندیه» پروژه‌های محله‌محور و مردم‌محوری داریم که می‌تواند تأثیرات خوبی را بر اساس شعارهای دوره پنجم در شهر شیراز داشته باشد.

وی بیان کرد: شورای اسلامی در عموم شهرها شرایط سختی را سپری می‌کند؛ چراکه ساخت و سازها به دلیل تورم و ... تا حد زیادی کاهش یافته، عوارض کاهش پیدا کرده و بودجه لازم برای مانوردادن در همه زمینه‌ها و کارهای عمرانی وجود ندارد؛ اما با تمام این سختی‌ها و فشارها، شورای شهر شیراز تاکنون چیزی از کارهای عمرانی را روی زمین نگذاشته و همه پروژه‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/4103/4062/

نظر شما