شناسهٔ خبر: 30639873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه:

طرح جامع تربیتی عطر قرآنی را در مدارس علمیه کرمانشاه شکوفا کرد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه از اجرای موفق طرح جامع تربیتی و گسترش و ترویج برنامه های قرآنی در مدارس این استان خبر داد .

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اساسی برای طلاب مدارس علمیه علاوه بر برنامه‌های آموزشی اجرای برنامه‌های تهذیبی  و تربیتی طلاب است، گفت: طرح جامع تربیتی موجب رشد اخلاقی طلاب و مباحث مربوط به مشاوره طلاب و خانواده، همچنین مباحث قرآنی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه برای اجرای طرح جامع و مباحث تربیتی، مهم‌ترین عامل مدیران محترم مدارس و اساتید و در کنار آن معاونین تهذیب خواهند بود، گفت: یک دوره کارگاه دانش‌افزایی اساتید و مدیران با موضوع تأثیر اساتید و مدیران بر تربیت طلاب، برگزار شد.

وی در ادامه دوره جهاد تربیتی مدیران و اساتید توسط استاد اعزامی از قم جهت اجرای طرح جامع تربیتی مفید و لازم دانست و گفت: با دانش‌افزایی مدیران و اساتید، همراه با معاونین تهذیب شاهد رشد و کارآمدی شورای تهذیب مدارس علمیه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمدی فر از فعالیت کاری شورای تهذیب مدارس علمیه در سطح استان خبر داد و گفت: برگزاری دروس هفتگی اخلاق جهت طلاب و اساتید، همچنین برنامه‌های مشاوره برای طلاب خصوصاً خانواده‌های آن‌ها با موضوع مهارت‌های زندگی صورت گرفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه از اجرای موفق طرح جامع تربیتی و گسترش و ترویج برنامه‌های قرآنی در مدارس این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدی فر با اشاره به استقبال کم‌نظیر طلاب مدارس علمیه از برنامه‌های قرآنی و استفاده بهتر از فضای معنوی ایجادشده، گفت: 400 نفر از طلاب جهت شرکت در مسابقه طرح بشارت که حاوی حفظ جزء 30 است، شرکت نموده‌اند.

وی در پایان از برپایی یک دوره مربیگری روخوانی و روان‌خوانی قرآن در مورخه 19 بهمن به مدت 5 روز با حضور بیش از 40 نفر از طلاب در استان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه مربیگری روخوانی و روان‌خوانی ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مدارس علمیه خواهد بود.

نظر شما