شناسهٔ خبر: 30639732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

آیت‌الله مکارم شیرازی: قم از دولت طلبکار است نه بدهکار

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار استاندار جدید قم، با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه و ممتاز قم تصریح کرد: قم‌ ام القرای جهان تشیع، بارگاه حضرت معصومه(س)، مرکز بزرگترین حوزه علمیه دنیای اسلام، پایگاه فقاهت و مرجعیت و خاستگاه انقلاب اسلامی است و با دیگر شهرها تفاوت فراوانی دارد.
به گزارش فارس، این مرجع تقلید خواستار توجه ویژه مسئولان و دولتمردان به استان قم شد و افزود: حوزه علمیه و مرجعیت با وجوهات مردمی نیازهای نظام و دولت اسلامی را در بخش‌های مختلف از جمله ائمه جمعه، عقیدتی سیاسی، قضات و دیگر عرصه‌ها تأمین می‌کنند و این خدمت‌رسانی با پول دولت نیست.هرچه مسئولان و دولتمردان به قم توجه کنند باز هم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود؛ بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار.
ایشان بر لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم تأکید و تصریح کرد: احداث فرودگاه روند عمران و آبادانی قم را سرعت می‌بخشد و در این خصوص نیز باید پیگیری‌ها و اقدامات لازم از سوی استانداری صورت گیرد.وی هشدار داد: گروهی نفوذی می‌خواهند وضع و چهره قم را تغییر دهند، اینها از این طریق می‌خواهند به نظام اسلامی آسیب برسانند؛ در این خصوص نیز باید هوشیار بود.

فرار 3 متهم پرونده قاچاق کاغذ

دادستان تهران گفت که سه متهم اصلی پرونده قاچاق کاغذ به خارج از کشور فرار کرده‌اند. به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی در گفت‌و‌گویی رادیویی درباره پرونده سلطان کاغذ گفت: در بحث کاغذ دو نوع پرونده تشکیل دادیم. 
یک گروه کسانی بودند که ارز را برای ورود کاغذ گرفتند و ارزها را فروختند ولی کاغذی وارد نکردند و دسته دوم کسانی بودند که ارز گرفتند و کاغذ وارد کردند ولی کاغذها را به قیمت بازار آزاد فروختند و هر دو گروه نه تنها در بازار تأثیر نگذاشتند بلکه وضع کاغذ را بدتر کردند.  وی افزود: در این دو گروه ۱۴ نفر بازداشت شدند. قبلاً 8 نفر بودند و 6 متهم دیگر اضافه شدند. سه متهم اصلی به خارج کشور فرار کردند.جعفری دولت‌آبادی گفت: دو گروهی که توضیح دادم تأثیر مثبتی در بازار نداشتند بلکه وضع را بدتر کردند و عملاً کسی از ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذی به‌دست نیاورد. 
جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: این افراد مجموعاً ۱۵۰ میلیون دلار ارز گرفتند، اول ۳۰ میلیون دلار بود و آخرین رقمی که شنبه گذشته به ما پلیس ارائه داد ۱۵۰ میلیون دلار شرکت‌هایی بودند که در این موضوع ورود کردند، شرکت‌هایی مانند هانا تجارت و صنعت ساحل پرشیا و.... در برخی از این شرکت‌ها در پرونده کاغذ به این صورت بود افرادی که برای دریافت ارز و کاغذ اقدام کردند اساساً مسئولیتی نداشتند و با چند نفر خانم شرکت تأسیس کردند و بعد کارت بازرگانی برای این افراد گرفتند و بعد که این افراد دستگیر شدند گفتند که ما در جریان هیچ چیزی نیستیم و به نام ما ارز و کارت گرفتند. دادستان تهران افزود: میزان کاغذی که پلیس اعلام کرده حدود ۲هزار تن کاغذ در بازار آزاد تهران بوده است و ۴ پرونده جداگانه برای این ۱۴نفر تشکیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما