شناسهٔ خبر: 30639713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عباس خامه‌یار:

تخریب آثار فرهنگی سوریه نشئت‌گرفته از سیاست‌های صهیونیستی است

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ديدار نماینده مجلس سوریه گفت: جنگ در سوریه بیشتر جنبه فرهنگی داشت و يكی از اهداف آن، تخريب میراث فرهنگی این کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «ولید درویش»، نماینده مجلس سوریه و فیلمساز جوان و برجسته سوری با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با «عباس خامه‌يار» ديدار و گفتگو كرد.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دراین‌دیدار پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر معاندان را تبریک گفت و بر تداوم فعاليت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در هفت سال گذشته در سوريه تأکید کرد.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: «رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در سوريه باوجود مخاطراتی كه در اين هفت سال متوجه همكارانمان در سوريه بود، يک روز نیز از فعاليت‌های فرهنگی دست نكشيدند و به فعاليت خود در آن وضعیت سخت ادامه دادند و مراودات فرهنگی دو كشور نيز برقرار بود».

وی درباره مهم‌ترین گام بعد از کسب پیروزی گفت: «مهم‌ترین گام بعد از کسب پیروزی دولت و ملت سوريه در برابر دشمنان، حفظ دستاوردهای اين پيروزی و جلوگیری از مصادره به مطلوب كردن آن از سوی ديگران است. جنگ در سوریه بیشتر جنبه فرهنگی و تمدنی داشت و يكی از اهداف آن، تخريب میراث فرهنگی این کشور بود. تخريب اين میراث فرهنگی را می‌‎توان نشئت گرفته از دیدگاه و سیاست‌های رژیم صهیونیستی دانست».

«خامه‌یار» با تأکید بر لزوم مستندسازی و ثبت وقایع ایجادشده در کشور سوریه گفت: «مستندسازی تخریب‌ها و فجایع رخ‌داده در سوریه با فیلم، قلم و ... بسیار مهم و حائز اهميت است. باید به این موضوع توجه داشت قبل از آنکه دیگران تاریخ ما را بنویسند، خودمان آن را ثبت کنیم».

توانمندی‌های ایران در دنیا زبان‌زد است

«ولید درویش» که در جشنواره مردمی و بین‌المللی فیلم عمار حضور یافته بود، برگزاری چنین جشنواره‌ای را در زمان وجود تحریم‌ها در ایران بسیار خوب ارزیابی كرد و گفت: «حضور خانواده شهدا در اختتامیه جشنواره مردمی عمار و همچنین مردمی‌بودن این جشنواره و به نمايش درآمدن فيلم‌ها برای عموم مردم از نکات بارز و با اهمیت جشنواره عمار بود که به‌نوبه خود در جهان کم نظیر است».

وی با تحسین مقابله مردم ايران در برابر وضعیت سخت اعمال تحریم‌ها، تصریح کرد: «اين نكته قابل اهميت است كه ایرانیان توانسته‌اند در اوضاع سخت تحریم نیز به بهترین نحو وضعیت زندگی خود را در دست نگه دارند و به کار و فعالیت‌هاب خود بپردازند و در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی كسب كنند».

انتهاي پيام/4033/ 4122/

نظر شما