شناسهٔ خبر: 30639592 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

4 سال قبل بازی بین ایران و آقای ویلیامز بود

کی روش: عاشق منتقدانم هستم، چون باعث شهرتم می‌شوند!

صاحب‌خبر -




کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران و عراق درخصوص این مسابقه چنین صحبت کرد: «خوشبختانه آماده‌سازی خوبی داشته‌ایم. مهم‌ترین مطلب، استراحت بعد از 2 بازی اول بود که این اتفاق رخ داد.» سرمربی تیم ملی به این سؤال که آیا این بازی حساس است، چنین پاسخ داد: «اگر یک بازی در جهان باشد که هر 2 تیم با آرامش کامل بخواهند از آن لذت ببرند، این دیدار است. چون هر 2 تیم صعود کرده‌اند. قبل از شروع بازی‌ها، با 3 تیم بازی داشتیم که 2 تای آن برگزار شده و حالا فقط با عراق بازی می‌کنیم. دلیلی نمی‌بینم که این بازی حساس باشد و مطمئناً هر دو تیم با آرامش کامل به مصاف یکدیگر خواهند رفت.» او در پاسخ به سؤال خبرنگار عرب زبان سایت فیفا مبنی بر اینکه هنوز یکی از مربیان باشگاه‌های بزرگ ایران در حال انتقاد از شما است، چنین واکنشی داشت: «من عاشق کسانی هستم که از من انتقاد می‌کنند. چون آنها باعث شهرت بیشتر من می‌شوند و به صورت رایگان برای من کار می‌کنند. طبیعی است که از این انتقادات لذت ببرم!»
سرمربی پرتغالی ایران در پاسخ به سوال همان خبرنگار مبنی بر اینکه کی روش پیش از این گفته بود استرالیا، ایران، عراق و کره مدعی قهرمانی هستند، گفت: «شما اگر برای فیفا کار می‌کنید، باید با دقت بیشتری صحبت‌های من را رصد کنید. چون من هرگز این حرف را نزدم. ولی من از بعد تاریخچه فوتبالی گفتم که 3 تیم ژاپن، کره و استرالیا مدعی هستند. چون قهرمان جام ملت‌های قبلی هم یکی از این سه تیم بود. من مدعی شدم کشورهای دیگر مثل ایران، عربستان، چین، ازبکستان و عراق  تلاش می‌کنند که به این تیم‌ها برسند.»
خبرنگاری گفت ایران 4 سال قبل بازی به عراق را باخت و آیا این موضوع ذهن شما را درگیر نمی کند که کی روش پاسخ داد: «این باخت مثل استخوان در گلوی من باقی مانده است. بازی 4 سال قبل بین ایران و عراق نبود و در واقع بین ایران و داور آقای ویلیامز بود! هر 2 تیم تلاش می‌کنند این مسابقه را با رؤیا تمام کنند. عراق تیم خوبی دارد که بازیکنانش فیزیک خوبی دارند. مطمئناً یک برنده داریم و آن هواداران ایران و عراق خواهند بود.»
کی روش در خصوص اینکه حالا که مرحله مقدماتی به پایان رسیده، نظرش در مورد مسیر ایران در راه قهرمانی چیست گفت: «مطمئناً مسیر طولانی داریم. البته همیشه به بازیکنان می‌گویم، اگر به مسیر طولانی فکر کنیم، کار سخت می‌شود. اگر قرار است به چپ برویم، باید این کار را انجام بدهیم و اگر قرار است به راست بپیچیم، باید این کار را انجام دهیم. تمام تمرکز ما روی بازی بعد است. یک سری بازیکنان ما نیاز دارند بازی کنند و یک سری هم داریم که باید آماده تر شوند. ما با نگاه به مسیر جلو، راهمان را ادامه می‌دهیم.»
 شجاعی: اتفاقات 4 سال قبل رخ نخواهد داد
مسعود شجاعی هم که در این نشست خبری حضور داشت، درخصوص تیم ملی گفت: «ما هم خوشبختانه استراحت خوبی داشتیم و بعد از آن خود را برای بازی با عراق که مهم هم هست، آماده می‌کنیم.» کاپیتان تیم ملی به این سؤال که با توجه به تجربه تلخ دوره قبل جام ملت‌های آسیا، چه صحبتی با بازیکنان تیم ملی دارد؟ گفت: «چیزی که در این چند سال اجرا کرده‌ایم، این است که در طول بازی تمرکز کنیم. در این مورد خاص، فقط می‌توانم بگویم که وقتی یک فرد چیز مهمی دستش دارد، نباید اجازه بدهد آن را راحت از او بگیرند. من این را از کی‌روش یاد گرفته‌ام. در بازی 4 سال پیش این اتفاق افتاد و جزئیات باعث شد از مسابقات کنار برویم و مطمئناً به این جزئیات خیلی در این جام توجه می‌کنیم و اتفاقات قبل دیگر برای ما رخ نخواهد داد.»

نظر شما