شناسهٔ خبر: 30639457 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

مطالبه بیمه مشاغل سخت آتش‌نشانان در مراسم تشییع آتش‌نشان شهید

صاحب‌خبر - پیکر آتش‌نشان شهید احسان جامعی صبح دیروز با حضور شهردار پایتخت و رئیس شورای شهر تهران تشییع شد.
پیکر سید احسان جامعی که در حین عملیات جان خود را از دست داد، از ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی در میدان حسن‌آباد تا ساختمان شهرداری در خیابان بهشت با همراهی همکارانش بدرقه شد و پس از خواندن نماز در حیاط ساختمان شهرداری، برای تدفین به ورامین منتقل شد.
در حاشیه تشییع پیکر آتش‌نشان شهید سید احسان جامعی، پدر این شهید در مراسم بدرقه فرزندش که در حیاط ساختمان شهرداری برگزار شد، در حالی که به شدت گریه می‌کرد به شهردار تهران گفت‌: به حرمت این روز بیمه آتش‌نشانان را درست و اصلاح کنید. وی ادامه‌ داد: حداقل بیمه این آتش‌نشانان را که اینگونه با خطر و آتش سروکار دارند، را سخت و زیان‌آور کنید تا خیال‏شان راحت باشد.
یکی از آتش‌نشانان حاضر در مراسم تشییع نیز در همین رابطه به رئیس شورای اسلامی شهر تهران گلایه کرد. وی با خطاب قرار دادن محسن هاشمی ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: ما در شرایط خوبی قرار نداریم. قرار بود بیمه ما درست شود، اما هنوز جزو مشاغل سخت و زیان‌آور نیستیم و باید فکری به حال ما کنید.
مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در واکنش به این مطالبات اعلام کرد که برای اولین‌بار در بودجه 1398 ردیفی برای سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است. وی در حاشیه تشییع پیکر آتش‌نشان شهید سید احسان جامعی با حضور در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت بیمه‌ای آتش‌نشانان گفت: در حال حاضر همه آتش‌نشانان بیمه عمر هستند. وی در مورد سرانجام سخت و زیان‌آور خواندن شغل آتش‌نشانی، اظهار کرد: آنچه که در مصوبه 138 آمده این است که پنج سال سنوات ارفاقی برای اینگونه مشاغل در نظر گرفته می‌شود، اما اینکه سنوات به 10 سال برسد نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد. داوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مدل بیمه‌ آتش‌نشانان تغییر نمی‌کند تا مشکل سخت و زیان‌آور بودن شغل آنها رفع شود، ادامه داد: موضوع بار مالی نیست، اما صندوق بیمه بازنشستگی در شهرداری وجود دارد و اگر قرار باشد که این صندوق تغییر کند، ممکن است که برخی‌ موافق نباشند.
مدیرعامل آتش‌نشانی در پاسخ به این سوال که چرا مشکلات آتش‌نشانی را از طریق مجمع 51 نفره مجلس شورای اسلامی و شورای شهر  و حضور حناچی در جلسه هیئت دولت به گوش مسئولان نمی‌رسانید، اظهار کرد: من حاضرم در هر مجمعی دلایل و مستنداتم را مطرح کنم، اما راه قانونی شورای شهر و شورای عالی استان‌هاست. وی با بیان اینکه شورای شهر برای اولین‌بار در بودجه 1398 لوایح حمایتی آتش‌نشانان در نظر گرفته است، ادامه داد: در بودجه سال آینده برای اولین بار ردیف سخت و زیان‌آور بودن برای شغل آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است. هرچند که امسال شهرداری حمایت کرد و دو نفر از پرسنل که خواستار بازنشستگی بودند را با 30 روز حقوق در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور بودن بازنشسته کردیم.

نظر شما