شناسهٔ خبر: 30639365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

جلیل مختار نماینده آبادان:

محور آبادان- اروند کنار آماده بهره برداری است

صاحب‌خبر - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرحهای جاده ای در آبادان گفت: جاده آبادان – اروندکنار که چند سالی عملیات اجرایی آن متوقف شده بود در فاز نخست بیش از 8 کیلومتر از آن انجام شده و آماده بهره برداری است.
طرحهای راه و شهرسازی آبادان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بررسی شد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرحهای جاده ای در آبادان گفت: جاده آبادان – اروندکنار که چند سالی عملیات اجرایی آن متوقف شده بود در فاز نخست بیش از 8 کیلومتر از آن انجام شده و آماده بهره برداری است.
جلیل مختار افزود: 35 کیلومتر از این جاده باید تکمیل شود که در آذر ماه گذشته در برنامه بودجه کشور با اعتبار ملی آن موافقت شد و پیشنهاد دادیم که اعتبار آن در بودجه سال 98 الحاق شود.
وی با بیان اینکه فاز اول عملیات تعریض و بهسازی جاده خضر آغاز شده است گفت: به محض جابجایی لوله های گاز فاز دوم این طرح از قدمگاه خضر نبی تا چوئبده اجرایی خواهد شد.نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای مناطق سلج شرقی، سلج غربی، شطیط، ذوالفقاری، شهرک قائم و شهرک دریا با بافت شهری و طرح جامع همخوانی ندارد که باید در آینده اصلاح شود.
مختار گفت: سالهاست که هیچ گونه عملیاتی در جاده مدن – قفاس انجام نشده و شاهد حوادث زیادی در آن هستیم به همین منظور عملیات بازسازی این جاده به دو قسمت تقسیم شده بخشی از این جاده توسط وزارت راه و شهرسازی و بخشی دیگر توسط سازمان راهداری اجرا می شود.
وی همچنین تصریح کرد: 3 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نفت به منظور تعریض، بهسازی و اصلاح معابر مناطق سلج شرقی و سلج غربی اختصاص داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز بهسازی جاده اروندکنار – آبادان را مهمترین پروژه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان در حال اجرا است.عباس پورسلان افزود: عملیات بهسازی 4 کیلومتر از جاده قفاس – چوئبده به مناقصه گذاشته شد و با مشخص شدن پیمانکار آن عملیات خاکبرداری این جاده آغاز شده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان اختصاص داده شده است گفت: 6 کیلومتر از جاده چوئبده نیز با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان بهسازی خواهد شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: راههای آبادان به لحاظ ترافیکی و تردد از اهمیت بالایی برخوردار است که هم اکنون عملیات بهسازی محور آبادان – اهواز که وضعیت مناسبی نداشت در حال انجام است.
محسن یوسفی افزود: پلهای منیوحی و رمیله با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان تعمیر خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: برای بهسازی جاده ها و سطح کیفی تردد در آبادان 23 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: امیدواریم با بهسازی و افزایش ایمنی جاده ها شاهد کاهش تصادفات در محورهای ارتباطی آبادان باشیم.

نظر شما