شناسهٔ خبر: 30639285 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

فوتبال عراق از ایران می‌ترسد

عراق نسبت به 2 تیم قبلی کیفیت بهتر و شرایط فنی بالاتری دارد. این بازی به نوعی، یک بازی‌ حیثیتی برای ماست. ما 4 سال قبل باخت بدی را مقابل این تیم تجربه کردیم اما حالا به نظر من بچه‌های ما از نظر انگیزشی و فنی در سطح بالایی هستند.

صاحب‌خبر -
تیم ملی در حالی به مصاف عراق می‌رود که روند بسیار خوبی در جام ملت‌ها داشته و 2 بازی را با نتیجه خوب پشت سر گذاشته و در شرایط روحی - روانی خوبی قرار دارد. به اعتقاد من، پیش از این انتقاداتی به کی‌روش می‌شد که خیلی دفاعی ‌‌‌‌‌‌‌بازی می‌کند اما در حال حاضر، سبک و نوع فوتبال‌مان بسیار خوب است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ما در مسابقاتی سطح بالا مانند جام جهانی با سبک دفاعی بازی کردیم. در آن شرایط، استراتژی ما باید آن‌طور می‌بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که باز، بازی نکنیم و منتظر ضدحمله‌ها باشیم اما در این مسابقات به خاطر قدرت تیم ایران و ترسی که سایر حریفان از ما دارند، قطعاً سبک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بازی ما متفاوت است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و تیمی تهاجمی هستیم. با توجه به مهره‌هایی که داریم در فاز حمله هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توانیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این 2 بازی، عیار خط حمله را دیدیم که واقعاً کیفیت بالایی دارد و امیدوارم ‌در بازی با عراق هم از این پتانسیل‌مان استفاده کنیم‌.
در مسابقه‌های قبلی تیم ملی، تأثیرگذاری سامان قدوس بسیار زیاد بود. من قبل از جام جهانی هم اعتقادم بر این بود که سامان می‌تواند یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی باشد اما چگونگی بازی کردن او به سلیقه کی‌روش و برنامه‌ریزی‌ای که برای تیم داشت، برمی‌گشت اما از لحاظ فنی سطح فوتبال قدوس بالاست و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نظر من او نسبت به ‌بقیه بازیکنان تیم سطح بالاتری دارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در تیم ما زوج‌هایی که در کناره‌ها بازی می‌کنند خیلی با هم هماهنگ و تأثیرگذار هستند. بازیکنانی مانند سردار آزمون، مهدی ترابی، مهدی طارمی و اشکان دژاگه بازیکنان باکیفیتی هستند که می‌توانند به تیم کمک کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به نظرم نسبت به ‌‌‌‌‌‌‌‌درصد موقعیت‌هایی که ایران روی دروازه حریفان به وجود آورده، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باید عملکرد مثبت خط هافبک را هم دخیل بدانیم. خوشبختانه تیم ملی‌ به یک هارمونی و هماهنگی خوبی رسیده است.
البته عراق نسبت به 2 تیم قبلی کیفیت بهتر و شرایط فنی بالاتری دارد. این بازی به نوعی، یک بازی‌ حیثیتی برای ماست. ما 4 سال قبل باخت بدی را مقابل این تیم تجربه کردیم اما حالا به نظر من بچه‌های ما از نظر انگیزشی و فنی در سطح بالایی هستند. ما قطعاً می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم، چون اگر از نظر فنی وضعیت 2 تیم را تا به اینجای جام ‌مرور کنیم، می‌بینیم تیم ما شرایط بهتری نسبت به عراق و تیم‌های دیگر دارد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره اظهارات سرمربی عراق که گفته بود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نقاط ضعف ایران دو برابر نقاط قوتش است، باید  گفت که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌معمولاً مربیان، چنین جنگی را راه می‌اندازند. به اعتقاد من این صحبت‌ها نشان‌دهنده این است که تیم عراق از ایران خیلی می‌ترسد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در هر صورت، صدرنشینی قطعاً باید به ایران برسد چون در این صورت می‌توانیم ادامه مسیر را راحت‌تر پشت سر بگذاریم./ روزنامه ایران

کلمات کلیدی

فوتبال عراق از ایران می‌ترسد

تیم ملی

مجید نامجومطلق

نظر شما