شناسهٔ خبر: 30639127 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

این اعلام جنگ علیه مشهد است

اخیراً بعضی از کسانی که شاید تا حالا در عمرشان پایشان را برای زیارت به حرم امام رضا نگذاشته‌اند، شده‌اند تئوریسین توسعه مشهد!!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق؛ وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در یادداشت کوتاهی درباره برخی تحولات در مشهد مقدس نوشته است:

این روزها اگر در خیابان‌های اطراف حرم تردد کرده باشید می‌بینید دستور داده شده دکه‌هایی که در اطراف حرم تحت عنوان «راهنمای زائر» فعالیت می‌کرد، تابلوی راهنمای زائر را پایین بکشند و به جای آن «راهنمای سفر» نصب کنند. این جریان در همین حد هم هویت امام رضایی مشهد را به رسمیت نمی‌شناسد!

بیشتر بخوانید:

وحید جلیلی: سکولارها و لائیک‌ها مأمور طراحی بافت اطراف حرم بودند

وحیدجلیلی: الگوی توسعه مشهد غارت فرهنگ بوده است

کسی که به مشهد می‌آید از دیدگاه این‌ها زائر نیست؛ مسافر است، مثل همان مسافری که می‌رود کیش، می‌رود شهرهای دیگر، یا احتمالاً می‌رود آنتالیا!

این نوع شمشیر بستن از رو علیه هویت امام رضایی مشهد، من نمی‌دانم آیا خواسته مردم مشهد است؟! آیا شایسته است این شهر بزرگ دینی و مکتبی و تمدنی است؟ آیا به مصلحت فلان جناح ذوق‌زده سیاسی است؟

واقعاً این دیگر حکایت از یک چالش سیاسی نمی‌کند، این یک اعلام جنگ فرهنگی و تمدنی به مشهد است که طلایه‌هایش آشکار شده و تقریباً به یک اعلام نیمه‌رسمی رسیده است.

اخیراً بعضی از کسانی که شاید تا حالا در عمرشان پایشان را برای زیارت به حرم امام رضا نگذاشته‌اند، شده‌اند تئوریسین توسعه مشهد!!

در نشریات مشهد مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که از این به بعد مشهد توریستی باید اولویت داشته باشد بر مشهد زیارتی.

این را بنده به همه نخبگان مشهد، جدا از هر خط سیاسی که دارند، جدا از هر گرایش سیاسی که دارند عرض می‌کنم؛ سکوت در برابر این جریان خطرناک، که رسماً علیه هویت هزارساله مشهد شمشیر بسته، به هیچ وجه جایز نیست و ما بخشیده نخواهیم شد، اگر حساسیت لازم را در این مورد نشان ندهیم.

نظر شما