شناسهٔ خبر: 30638316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

استعفای سخنگوی ارشد کاخ سفید

رویترز: «راج شاه» که سرپرستی گروه رسانه‌ای کاخ سفید را بر عهده داشت به بخش مطبوعاتی بالارد پارتنرز(Ballard Partners) ، یک شرکت لابی در فلوریدا پیوست.برخی مقامات اعلام کردند: قرار است وی با جمی روبین، دموکرات که در گذشته سخنگوی مادلین آلبرایت، وزیرخارجه پیشین آمریکا بود کار کند.

احتمال جنگ هسته‌ای 

الاخبار: سفیر روسیه در بیروت با اشاره به تلاش مسکو برای توسعه نقش خود در لبنان تاکید کرد، عملکرد آمریکا در منطقه به گونه‌ای است که جهان را به سوی جنگ سوق می‌دهد.

شکست عملیات اطلاعاتی آمریکا در عراق

سومریه نیوز: فرمانده عملیات حشد شعبی عراق اعلام کرد که مانع از این شده است که نیروهای آمریکایی از نیروهای عراقی مستقر در مرزهای مشترک با سوریه اطلاعاتی را جمع آوری کنند.

نامه ترامپ به اون

سی ان ان: در میانه ایجاد مقدمات دومین دیدار رهبر کره شمالی و رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اوایل هفته جاری برای کیم جونگ اون نامه‌ای ارسال کرده است. نخستین دیدار این دو رهبر ژوئن سال گذشته در سنگاپور برگزار شد. طی این دیدار کیم جونگ اون به خلع سلاح هسته‌ای از شبه‌جزیره کره در ازای تضمین امنیت کره شمالی از سوی آمریکا و توقف مانورهای نظامی واشنگتن و سئول متعهد شد.

هشدار درباره اعتصاب در تونس

ارم نیوز: در حالی که اتحادیه مشاغل تونس برای انجام اعتصاب سراسری در روز پنجشنبه خود را آماده می‌کند، رئیس جمهوری این کشور نسبت به وقوع یک «پنجشنبه سیاه» دیگر به دلیل این اعتصاب هشدار داد.

بازهم تعویق انتخابات تایلند

رویترز: دو مقام کمیسیون انتخاباتی تایلند دیروز (سه شنبه) اعلام کردند که برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور که قرار بود ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار شود، بار دیگر هم به تاخیر افتاد و به مارس موکول شده است. خونتای نظامی تایلند که قریب به پنج سال است بر این کشور آسیایی حکمرانی می‌کند، اخیرا پیشنهاد یک ماه تاخیر را مطرح کرد چون برگزاری آن با مراسم تاجگذاری پادشاه در مه همزمانی دارد.

بحران سوخت در بیمارستان های یمن

النشره: با ادامه بحران سوخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه، وزارت بهداشت فلسطین نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار این بحران برای بیماران غزه هشدار داد.

عملیات ارتش لیبی 

الجزیره: ارتش ملی لیبی از آغاز عملیات نظامی گسترده نیروهایش برای آزادسازی جنوب غربی لیبی از چنگ تروریست‌ها خبر داد.

نظر شما