شناسهٔ خبر: 30637649 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۱۱ | لینک خبر

پایان غم انگیز پیتر؛ ستاره‌ای که می‌توانست اسطوره باشد!

امیر دریکوند / مرکز خبر ورزش 11

اختصاصی | پیتر چک ستاره دروازه‌بان‌ مشهور آرسنال، رسماً اعلام داشت که در پایان فصل جاری از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ورزش 11 - زمانی که او در رن فرانسه درخشش‌هایش را آغاز کرده بود و دیگر نمی‌خواست به روزهای پرمشقتی که در اسپارتاپراگ سپری کرده بود فکر کند و به آن لحظات بازگردد، چرا که پیتر 22 ساله شدیداً مستعد حضور در جمع بزرگان جهان بود و این افتخار را چشمان دقیق و ریزبین ژوزه به او داد تا با پیشنهاد طلایی چلسی و رومن آبراموویچ او سریعاً چمدان‌هایش را به مقصد لندن ببندد!

 

سال 2004 برای پیترچک رویایی‌ترین سال تاریخ بازیگریش بود، شاید او قهرمانی با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس را بزرگ‌ترین و زیباترین خاطرۀ دوران حرفه‌ای خود نداند و آن رویایی‌ که در 22سالگی به آن دست پیدا کرد را بالای ویترین افتخاراتش گذاشته باشد.

پیتر چک

 

او در چلسی توانست 4 قهرمانی در لیگ جزیره، 1 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 4 قهرمانی در جام حذفی، 2 قهرمانی در سوپرجام انگلیس، 3 قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس و 1 قهرمانی را در لیگ اروپا بدست بیاورد و در 11سال حضورش 15 عنوان قهرمانی را کسب کند که در نوع خود محترم و تحسین برانگیز است! اما او راهی را رفت که فرانک لمپارد در لحظات آخر به اشتباه انتخاب کرد تا برچسب اسطوره بودن از روی پیشانی‌اش برداشته شود و حضورش در سیتی همه چیز را برباد داد تا در ثانیه‌های آخر مدال افتخار از او گرفته شود!

 

چک بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ فوتبالش را هنگامی انجام داد، که در سال 2015 در عین ناباوری رو در روی رسانه‌های جنجال‌ساز لندن نشست و اذعان داشت: از دوران دبیرستان و نوجوانی، رویای حضور در آرسنال را داشتم! او از همان روز از چشم نه تنها هواداران چلسی، بلکه فوتبال انگلیس و اروپا و خود آرسنالی‌ها افتاد! چرا که تمامی آنها بواسطه روزهای درخشان چک در چلسی، آن احترام خاص را برای او قائل بودند و هنگامی که به خانه پشت کرد و حامیانش را به دست فراموشی سپرد، دنیا هم او را فراموش کرد!

پیتر چک

 

شاید اگر چک به آن روز جنجالی بازگردد، هرگز آن تصمیم اشتباه را نگیرد که امروز در اوج انزوا و عضلت اقدام به خداحافظی از دنیای فوتبال کند، سرانجام حضور پیتر در آرسنال ، رقیب دیرینه آبی‌های لندن چه شد؟! شکست و شکست و تحقیر و ناامیدی! چک غرق در غرور چلسی و خانه را به چه چیزی فروخته بود؟!

 

بی شک چک 36 ساله آن تصمیم اشتباه را در تابستان سال 2015 نمی‌گرفت، امروز به عنوان اسطورۀ فراموش نشدنی چلسی از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کرد، او حالا با بدرقۀ حسرت و یأس امارات را ترک خواهد کرد و در حالی که به تصاویرش در سوپرسیوهایی که در استمفمورد بریج ترتیب داده بود، زُل زده است به خود می‌گوید: متأسفم پیتر!

نظر شما