شناسهٔ خبر: 30637490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
قوه قضائیه برخورد جدی‌تری با متهمان اسیدپاشی داشته باشد

حوالی سال ۶۸ چند بار به اداره دادگستری تهران جهت چگونگی انجام قصاص برای ضایعات چشم دعوت شدم. شایع‌ترین صدمه چشم‌ها ناشی از پاشیدن اسید در صورت است که تاکنون حسب اطلاع اینجانب مسئولان مربوطه به روش واحدی برای انجام قصاص در این مورد دست نیافته‌اند. هم‌اکنون هرازگاهی با قربانیان اسیدپاشی به عنوان یک عمل ضدانسانی مواجه می‌شویم که اکثر آنان خانم و از طبقات مستضعف هستند و لازم است قوه قضائیه برخورد جدی‌تری در این زمینه انجام دهد.

م، ج‌ـ چشم‌پزشک

نمی‌بایست به تیم یمن اینهمه گل می‌زدیم!

دیدن تصویر دختر شهیده یمنی در صفحه آخر روزنامه اطلاعات

۲۰ دی ماه به راستی دل مرا به درد آورد. در شرایطی که یمن گرفتار جنگ وحشتناک و ویران‌کننده‌ای از سوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی است، آیا بهتر نبود تیم ملی فوتبال کشورمان به جای ۵ گل، گل‌های کمتری به تیم فوتبال یمن می‌زد و برای بالابردن روحیه اعضای تیم یمن، لااقل از این تیم یک گل هم می‌خورد؟ گل زدن به تیم‌های مطرح آسیا و اروپا واقعاً جای شادی دارد، اما آیا گل زدن به تیم فوتبال یک کشور ضعیف و جنگزده مانند یمن هم، اینهمه شور و شوق و شادی طرفداران تیم ملی کشورمان را لازم دارد؟

خانم شهروند از تهران

خط ارتباطی:

حتی در مسابقه‌های غیررسمی و دوستانه کشورها هم گل‌زدن به حریف امری معمول و پذیرفته شده جهانی است، ضمن آن که تیم ملی فوتبال یمن با کمک‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ عربستان سعودی تشکیل شده و به مسابقات آسیایی راه یافته است.

سلبریتی‌ها مشکلات مردم را مطرح کنند

ایکاش افراد معروف و بخصوص سلبریتی‌ها قبل از اینکه خودشان را درگیر بیماری‌ها و یا دیگر معضلات مطرح در جامعه نشان دهند، به فکر مطرح‌کردن مشکلات اساسی مردم باشند. متأسفانه اکثر افراد مشهور و مطرح هنری علیرغم اینکه می‌توانند بازگوکننده مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشند، صرفاً به فکر پیشرفت در حیطه کاری خودشان هستند. به نظر من مشکلات درمان و دارو که خیلی مهم و حیاتی است، باید از طریق سلبریتی‌ها هم مطرح و پیگیری شود.

تلفن به خط ارتباطی

ضرورت کنترل میزان نمک و شکر مواد غذایی

در حالی که اکثریت پزشکان درباره مضرات مصرف نمک، شکر و روغن‌های پالم‌دار مدام تذکر می‌دهند، بسیاری از مردم متاسفانه هشدارهای پزشکی را جدی نمی‌گیرند. در ضمن با توجه به تغذیه ناسالم اغلب افراد جامعه از مسئولان وزارت بهداشت و درمان و متصدیان کنترل بهداشت مواد‌غذایی انتظار می‌رود که حداقل کنترل و بازرسی‌های دقیق‌تری بر روی تولید محصولات غذایی، آشامیدنی، انواع شیرینی‌ها و کیک و بیسکویت‌های بسته‌بندی شده موجود در بازار داشته باشند.

کارشناس تغذیه

چرا وزیران به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند؟

علیرغم مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور، متأسفانه اکثر مدیران ارشد و وزیران با وعدة حل مشکلات و ارائه راه‌حل‌هایی به رئیس جمهوری، در واقع از انجام وظایف و مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کنند. آیا بهتر نیست مسئولان به جای وعده‌‌ و وعید‌ها کمی هم احساس مسئولیت خود را افزایش دهند و اگر احساس می‌کنند که در حیطه کاری خود توانایی‌های لازم را ندارند، به صراحت به آن اعتراف کنند؟ چرا دولت از اقتصاددانان باتجربه و زبده برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی و سیاسی کشور چاره‌اندیشی نمی‌کند؟

هموطن

هزینه‌های دندان‌پزشکی را کمتر اعلام می‌کنند

برخی کلینیک‌‌های دندان‌پزشکی در تبلیغات‌شان نرخ‌های خدمات خود را ارزان می‌نویسند، اما وقتی به آن‌ها مراجعه می‌کنی رقم‌های بالاتری را طلب می‌کنند که در یک مورد هزینه جرم‌گیری کامل فک را ۴۰ هزار تومان اعلام کردند اما وقتی به کلینیک مراجعه کردم، دندان‌پزشک هزینه آن را ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

فاطمه فرخی‌پور

عدالت از جود و بخشش برتر است!

پیامی برای قضات شریف دارم؛ عدالت هر چیزی را درجای خودش قرار می‌دهد و جنبه عمومی دارد، اما جود و بخشش موارد خاصی را در برمی‌گیرد و از اینرو می‌توان گفت که رعایت عدالت در قضاوت، از جود و بخشش شریف‌تر و برتر است!

تلفن به خط ارتباطی

تشکر از قاضی دادگاه مجتمع شهید مدرس

از قاضی محترم شعبه ۱۰۸۶ دادگاه مجتمع قضایی شهید مدرس و همچنین مدیر دفتر و منشی ایشان به دلیل حُسن برخورد در پاسخگویی به مراجعان سپاسگزارم.

از مراجعان به دادگاه

لزوم نظافت درگاه قدیمی بخشداری لواسان کوچک

درگاه ساختمان زیبا و قدیمی بخشداری لواسان کوچک آن قدر غبار گرفته و کثیف است که رنگ اصلی‌اش قابل دیدن نیست و پس از سال‌ها غفلت، می‌طلبد که نظافت و پاکیزه شود.

از اهالی لواسان کوچک

بُزک نمیر بهار میاد!

مسئولان پی‌در‌پی در مورد رفع مشکلات معیشتی و تأمین مایحتاج عمومی مانند گوشت و تخم‌مرغ وعده می‌دهند، اما در عمل اقدام مهم و قابل توجهی دیده نمی‌شود و این ضرب‌المثل را به یاد می‌آورد که «بُزک نمیر بهار میاد، کمپوزه با خیار میاد!»

شهروندی از تهران

جلوگیری از عملکرد خلاف مدیران شرکت‌های بورسی

با توجه به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران شرکت‌های بورسی و کارگزاران بورس، جا دارد سازمان بازرسی کل کشور با استقرار بازرس دائمی از تخلفات آن‌ها پیشگیری کند و به حفظ منافع سهامداران جزء و جلوگیری از متضرر شدن آنان بپردازد.

علیرضا احمدی

به مردم آزادی عمل داده شود

وقتی مسئولان از مردم می‌خواهند که در اداره امور کشور بیشتر مشارکت کنند، باید زمینه‌‌های آن را هم به خوبی فراهم آورند. مردم از دانش و تخصص و تجربه فراوانی برای اداره امور کشور برخوردارند، به شرطی که برای استفاده از این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها به آنان آزادی و میدان عمل بیشتری داده شود.

هموطن

اموال مفسدان اقتصادی به محرومان جامعه اختصاص یابد

به نظر من ثروتمند شدن خلق‌الساعه عده‌ای موجب افزایش فقر در جامعه می‌شود، از اینرو قوای مجریه و قضائیه در اقدامی هماهنگ باید این افراد را که از طریق مفسده‌های اقتصادی و اختلاس و رانت‌خواری به ثروت‌های کلان نامشروع دست یافته‌اند، شناسایی و اموال آنان را مصادره کنند و به تأمین غذا و پوشاک و مسکن رایگان و یا به یمت ارزان برای محرومان جامعه اختصاص دهند.

اسکندری

تعیین دختر یا پسر بودن فرزند توسط والدین!

به زوج‌هایی که مایلند فرزند دختر یا پسر داشته باشند توصیه می‌کنم کتاب «اسرار و اعجاز خوراکی‌ها» تألیف غیاث‌الدین جزایری، از غذاشناسان قدیمی کشورمان را بخوانند و با به‌کار بردن دستورات غذایی آن، پسر یا دختر بودن فرزند آینده‌شان را خودشان تعیین کنند!

تلفن به خط ارتباطی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مساعدت کند

از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا می‌شود پیگیر اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشد و طرحی را که دکتر خاتمی رئیس‌جمهوری اسبق کلید آن را زد، پس از سال‌ها اجرا کنند و به این ترتیب مساوات و عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان را برقرار سازند و دعای خیر آنان را بدرقه راه‌شان کنند.

فرهنگی بازنشسته از خلخال

نظر شما