شناسهٔ خبر: 30637480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

هشدار اتحادیه اروپا در پی رأی منفی پارلمان انگلیس به توافق برگزیت / خطر خروج بی‌نظم انگلیس افزایش یافته است

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی در پی رد توافق پیشنهادی برگزیت از سوی پارلمان انگلیس نسبت به پیامدهای آن هشدار داد. یونکر در سخنانی گفت که رأی منفی پارلمان انگلیس به توافق پیشنهادی برای خروج از اتحادیه اروپا «خطر خروج بی‌نظم انگلیس افزایش یافته است.»

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار اتحادیه اروپا در پی رأی منفی پارلمان انگلیس به توافق برگزیت / خطر خروج بی‌نظم انگلیس افزایش یافته استکلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی در پی رد توافق پیشنهادی برگزیت از سوی پارلمان انگلیس نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

یونکر در سخنانی گفت که رأی منفی پارلمان انگلیس به توافق پیشنهادی برای خروج از اتحادیه اروپا «خطر خروج بی‌نظم انگلیس افزایش یافته است.»

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا که از مقامات ارشد اتحادیه اروپا است نیز با انتشار پیامی توئیتری نوشت: «اگر توافقی ناممکن باشد، و هیچ کسی خواهان توافق نباشد، نهایتا چه کسی جرأت خواهد داشت تا بگوید تنها راه‌حل ایجابی چیست؟»

دقایقی پیش بود که نتیجه رأی‌گیری پارلمان انگلیس نشان داد اکثریت اعضای مجلس عوام انگلیس با توافق پیشنهادی از سوی ترزا مِی نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده‌اند.

طبق نتایج اعلام شده، 432 نفر از اعضای پارلمان انگلیس با توافق برگزیت ارائه شده از سوی ترزا مِی مخالفت کرده و تنها 202 نفر با آن موافقت کرده‌اند. بر این اساس بیش از دو سوم اعضای پارلمان انگلیس به طرحی که به شدت مورد تأکید و حمایت ترزا مِی، نخست‌وزیر این کشور بود مخالفت کردند.

در پی اعلام نتایج رأی‌گیری از اعضای پارلمان انگلیس، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس خواهان برگزاری رأی عدم اعتماد به دولت ترزا مِی شد. کوربین تصریح کرد این بزرگترین شکست برای دولت ترزا مِی است

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: تسنیم
منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما