شناسهٔ خبر: 30637474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پدرسن احتمالا با اسد دیدار کند

فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه که صبح امروز (سه‌شنبه) وارد دمشق شد، با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با گی‌یر پدرسن، فرستاده جدید سازمان ملل به این کشور بر آمادگی دمشق برای همکاری با این مقام بین‌المللی در انجام مأموریتش در راستای حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

ولید معلم همچنین انتصاب پدرسن به عنوان فرستاده سازمان ملل به سوریه را به وی تبریک گفت.

وی اظهار کرد: سوریه آماده همکاری با پدرسن به منظور موفقیت وی در تسهیل روند گفت‌وگوهای داخلی سوریه برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور است.

این مقام سوری ادامه داد: حل و فصل سیاسی بحران سوریه از جمله منافع کشور است که به نابودی تروریسم، پایان حضور خارجی غیر قانونی در مناطق مختلف سوریه منتهی شده و از وحدت، حاکمیت و استقلال کشور حفاظت می‌کند.

در مقابل پدرسن نیز با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در آینده برای راه‌اندازی روند سیاسی سوریه، تاکید کرد که این روند باید تنها توسط سوریه رهبری شود و در غیر این صورت موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که تمامی تلاش خود را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه مطابق با اصول مندرج در منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه به کار گیرد.

فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه در ادامه بر تعهد این سازمان بر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

در همین راستا، چند منبع آگاه به اسپوتنیک گفتند که احتمالا پدرسن با بشار اسد، رئیس جمهوری و مقامات بلند پایه دیگر در وزارت خارجه سوریه نیز دیدار کند.

سفر پدرسن به دمشق اولین سفر وی از زمانی است که به جای استفان دی‌میستورا پست فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه را برعهده گرفت.

 

نظر شما