شناسهٔ خبر: 30637393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رأی الیوم: اعراب منطقه وحشت بی حد و حصر خود را از قدرت ایران پنهان می کنند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» در گزارشی با انتقاد شدید از همدستی برخی کشورهای عربی منطقه با آمریکا علیه ایران نوشت: کشورهای عرب منطقه وحشت بی حد و حصری از قدرت ایران دارند و این در حالی است که آنان از ارتش رژیم صهیونیستی که همواره پایتخت کشورهای عربی را مورد هجوم قرار می دهد، استقبال می کنند.

«رأی الیوم» در این گزارش آورده است: کشورهای عربی در برابر قدرت های جهانی زانو زده اند، درحالی که ایران از استقلال و حاکمیتش دفاع می کند ، برخی از عرب ها می گویند که ایران کنترل چهار پایتخت عربی از جمله «بیروت»، «بغداد»، «دمشق» و «صنعا» را در دست دارد اما این درست نیست.این روزنامه نوشته است: با وجود قدرت بالای حزب الله در لبنان، این کشور همچنان زیر سلطه آمریکایی ها قرار دارد و دلیل اصلی این موضوع آن است که دولت لبنان با رد درخواست کمک نظامی ایران برای تجهیز ارتش خود، همچنان ترجیح داد که در دایره قدرت و نفوذ آمریکا بماند ؛ آمریکایی که وعده داده بود لبنانی ها را مجهز کند اما تاکنون به قول های خود عمل نکرده است.

رای الیوم در ادامه این گزارش آورده است: کشورهای عربی منطقه از قدرت ایران وحشت بی حد و حصری دارند و آن را پنهان می کنند اما در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی که همواره پایتخت های کشور های عربی منطقه را مورد هجوم قرار می دهد، استقبال می کنند. این روزنامه همچنین نوشت: ای کاش حاکمان عرب در شبکه های تلویزیونی خود ظاهر می شدند و ترس بی حد و حصر خود از قدرت ایران را شرح می دادند و آن را پنهان نمی کردند .رای الیوم نوشت: سوالاتی که مطرح می شود این است که چرا اعراب از استقلال شان در برابر حمله مداوم آمریکا دفاع نمی کنند؟ چرا عرب ها برای عادی سازی روابط درهای خود را به روی رژیم صهیونیستی باز کرده اند درحالی که ایران در این موضوع راهی ندارد؟ پاسخ روشن است؛ منافع آمریکا انزوای ایران و مقابله با تهران است ،« ما عرب ها عاملان استعمار، اشغال و غارتگران سیری ناپذیر هستیم».در ادامه آمده است: اگر ما در برابر قدرت های جهانی زانو زده ایم، ایران خدشه دار شدن حاکمیت و قدرتش را برنمی تابد و بر استقلالش اصرار می ورزد، اما ما داوطلبانه خود را آماده کردیم که به قیمت تباه کردن منافع ملت هایمان به دزدان و غارتگران جهان یاری رسانیم.

رای الیوم همچنین افزود: اگر خوب درک کنیم می توانیم دریابیم که ایران در منطقه ماندگار است ، این کشور به منطقه عربی – اسلامی تعلق دارد و فرهنگ آن به عرب ها بسیار نزدیک است، اما آمریکایی ها به زودی از این منطقه خواهند رفت، البته پس از آن که ثروت عرب ها را بگیرند. در پایان این گزارش آمده است: کشورهای عربی امنیت ملی ایران را تهدید می کنند و تهران حق دارد برای دفاع از امنیت و استقلالش اقدام کند.

در چنین شرایطی، روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز در تحلیلی اختلافات و تنش‌های میان کشورهای منطقه غرب آسیا را مانع تحقق اهداف ایران‌ستیزانه «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا دانست.از طرفی، اندیشکده «کارنگی» نیز در گزارشی اعلام کرد: ملزومات تشکیل «ناتوی عربی» علیه ایران به دلیل اختلافات شدید میان اعراب منطقه وجود ندارد.

نظر شما