شناسهٔ خبر: 30636822 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

تلاش کردیم اسناد و مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی روی زمین نماند

سورنا ستاری با اشاره به توجه معاوت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تلاش کردیم که تمامی این اسناد و مصوبه ها اجرا شده و روی زمین نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع «محمدرضا مخبر دزفولی» و معارفه حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، حجت الاسلام «محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام «محمدحسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ ها، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام «محمدعلی تسخیری»، حجت الاسلام «حمید پارسانیا» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شماری دیگری از مسئولان و روسا و اساتید دانشگاه ها، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 

«سورنا ستاری» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: تاسیس معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان از اقدامات انجام شده در دوره دکتر مخبر دزفولی بوده است، همچنین بیشتر اسناد در حوزه‌ های بیوتکنولوژی و سلول‌ های بنیادی، نانو، گیاهان دارویی و... نیز در دوره حضور وی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ایجاد شده است.

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: من از روز اول در طول پنج سالی که در معاونت علمی هستم، تلاشم این بود تمامی اسنادی که از شورا می آید انجام شده و روی زمین نماند، تصور می کنم اکنون حرکت جدی در میان جوانان ایجاد شده که به نظرم مبنای قدرت جمهوری اسلامی ایران است، برای مثال انواع استارت آپ ها و رتبه نهم زبان فارسی در فضای مجازی خود مدعایی از این مساله است.

 

ستاری گفت: همچنین اکنون مدل های جدید توسعه فناوری و پژوهش را ایجاد کرده و توانسته ایم بخش قابل توجهی از نخبگان مقیم خارج از کشور را به ایران بازگردانیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با توجه به اینکه حجت الاسلام عاملی، دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه های مختلف از جمله عرصه فضای مجازی تخصص دارد، همکاری مضاعفی میان شورا و معاونت علمی در جریان باشد.

 

 

نظر شما