شناسهٔ خبر: 30636169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

چالش 'هوآوی' در کشورهای اروپایی

یک مقام ارشد لهستانی روز یکشنبه اعلام کرد که دستگیری «وانگ ویجینگ» مدیر فروش هوآوی در لهستان می تواند آغاز ممنوعیت استفاده از محصولات هوآوی برای سازمان های دولتی و نیروهای امنیتی این کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری  ایرنا به نقل از روزنامه هانس ایندیا اعلام کرد:

استفاده از محصولات هوآوی برای اعضای دولت آمریکا در حالی ممنوع اعلام شد که استرالیا و نیوزلند برنامه توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت توسط این شرکت چینی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

درحال حاضر در اروپا، بحث ها بر سر این موضوع است که آیا کشورهای اروپایی نیز باید به آمریکا و حامیان تحریم هوآوی بپیوندند یا نه.
اما هوآوی می گوید که شبکه هایش کاملا امن هستند و دستگیری ونگ و اتهام جاسوسی به وی هیچ ارتباطی به شرکت هوآوی ندارد و این مسئله کاملا شخصی است.
روزنامه هانس ایندیا به وضعیت کنونی هوآوی در اروپا و برخی بازارهای اصلی اروپایی پرداخته که به شرح زیر است.

*اتحادیه اروپا
«آندروس آنسیپ» رئیس شرکت اطلاعات فناوری 'بلوک' ماه دسامبر سال گذشته پس از دستگیری مدیرعامل هوآوی به جرم دور زدن تحریم ها علیه ایران، گفت: اتحادیه اروپا باید نگران هوآوی و دیگر شرکت های تکنولوژی چینی باشد و خطراتی که از جانب این شرکت ها امنیت و صنعت بلوک را تهدید می کند، در نظر داشته باشند.

*آلمان
در آلمان درباره ممنوعیت فروش تجهیزات شبکه های چینی در زمینه امنیت ملی بحث های زیادی انجام شده است، اما دولت اعلام کرده است که هیچ زمینه قانونی برای اعمال این ممنوعیت ها وجود ندارد. 'دویچه تلکام' بزرگترین اپراتور تلفن همراه اروپا، ماه دسامبر اعلام کرد که در حال انجام بررسی هایی درباره چهار فروشنده اصلی تلفن همراه خود می باشد که یکی از آنها هوآوی است. به گفته تحلیلگران این امر برای کسب تایید امینتی آمریکا در راستای امضای قرارداد 26 میلیارد دلاری با آمریکا ضروری است.
دیگر اپراتورهای آلمانی در حال حاضر روابط خود را با فروشنگان چینی حفظ کرده اند.

*فرانسه
در فرانسه رئیس مرکز تجاری 'اورنج' نیز با اشاره به نگرانی های امنیتی مقامات فرانسه اعلام کرد از هوآوی برای ایجاد نسل پنجم شبکه های اینترنت خود درخواست کمک نخواهد کرد. 
اورنج در بازارهای داخلی خود مشتری هوآوی نیست اما شرکت های چینی تامین کننده شبکه های اینترنت خارج از کشور اورنج هستند و انتظار می رود در گسترش شبکه های نسل پنجم اینترنت فرانسه نیز نقش داشته باشند.

*نروژ
وزیر دادگستری نروژ روز چهارشنبه 9 ژانویه اعلام کرد، نروژ هنوز در حال بررسی این موضوع است که آیا از هوآوی برای بخشی از زیرساخت های نسل پنجم اینترنت این کشور استفاده کند یا نه.
اپراتور دولتی 'تلنور' که 173 میلیون مشترک فعال در هشت کشور اروپایی و آمریکایی دارد، قرارداد اصلی خود را با هوآوی در سال 2009 امضا کرد، معامله ای که راه را برای گسترش جهانی شرکت های چین هموار کرد.
'تلنور' و 'تالیا' در حال حاضر از تجهیزات نسل چهارم اینترنت در نروژ استفاده می کنند و در حال بررسی تجهیزات جدید نسل پنجم اینترنت هوآوی را در شبکه های آزمایشگاهی خود هستند.

*جمهوری چک
دیده بان سایبری جمهوری چک، ماه دسامبر درباره استفاده از اپراتورهای نرم افزاری و سخت افزاری شبکه های ساخت شرکت های هوآوی و 'زد تی ای' چین هشدار داد و گفت که استفاده از این موارد امنیت ملی کشور را تهدید می کند.
برخی از اپراتورها در جمهوری چک، نسل پنجم شبکه های اینترنت هوآوی را آزمایش کرده اند و گروه سرمایه گذاری 'پ.پ.ف' که پیشرو تولیدات زیرساختی این کشور است قراردادی با هوآوی به امضا رسانده است. 

نظر شما