شناسهٔ خبر: 30636118 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حداد عادل:

انتظار ما از دولت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت های انجام شده در این شورا گفت: انتظار ما از دولت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع «محمدرضا مخبر دزفولی» و معارفه حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، حجت الاسلام «محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام «محمدحسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ ها، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام «محمدعلی تسخیری»، حجت الاسلام «حمید پارسانیا» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شماری دیگری از مسئولان و روسا و اساتید دانشگاه ها، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 

در این مراسم «غلامعلی حداد عادل» سخنان خود را با این ابیات «سعدی» آغاز کرد:

 

گر بگویم مرا با تو کاری نیست/در و دیوار گواهی بدهد کاری هست

 

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی ادامه داد: امروز که به این مجلس آمدم دیدم همه جاهایی که کار می کنم به نوعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتبط می شود و همواره از محبت و مساعدت جناب «مخبر دزفولی» برخوردار بوده ایم، برای مثال اساس نامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و ما زیر نظر شورا هستیم، در بنیاد سعدی نیز از همان اول که فکر راه اندازی آن مطرح شد باز هم ایشان همراهی کرد و پا به پای ما پیش آمد و بنیاد تاسیس شد، همچنین در شورای تحول علوم انسانی که مستقیما با تصویب شورا ایجاد شد نیز بنده فعالیت دارم و همواره همراه ما بودند این بود که در ابتدای سخنانم این اشعار از سعدی را خواندم.

 

حدادعادل گفت: دکتر مخبر را در طول دوازده سالی که این مسئولیت را بر عهده داشت به عنوان فردی پرکار، دلسوز و امین می شناختیم که کار را پیش می بردند و انصافا خدمت کردند و من به عنوان علاقه مند به امور فرهنگی از او تشکر می کنم و برای حجت الاسلام عاملی آرزوی توفیق دارم و امیدوارم دولت نسبت به بودجه موسسات فرهنگی از جمله به شورای عالی انقلاب فرهنگی و زیر مجموعه های آن نظر لطف بیشتری داشته باشد.

 

 

وی افزود: انتظار ما این است که دست دبیر جدید شوای عالی انقلاب فرهنگ برای امور بسته نباشد. انسان تا روزی که مسئولیت بر عهده نگرفته می گوید: چه کارها که بکنم اما وقتی که مسئول می شود به جای فکر کردن همه اش می گوید امروز را چه طور به فردا برسانم. اگر با دبیر جدید شورا مساعدت نشود او نیز همواره در همین فکر است که چه طور امروز را به فردا برسانم و دایم باید به فکر جواب دادن به این و آن باشد.

 

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی تصریح کرد: انتظار من از دولت آن است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شود و این بهترین پاداش برای اعضای شورا است.

 

نظر شما