شناسهٔ خبر: 30636055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پزشکیان:

منطقه آزاد ارس برای نقش آفرینی بیشتر نیازمند حمایت است

تبریز- ایرنا- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و اشتغال در منطقه آزاد ارس نشان دهنده موفق بودن روش های به کار گرفته شده است و این منطقه برای نقش آفرینی در زمان کنونی و حساس کشور، فقط به حمایت نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان روز سه شنبه در جریان بازدید از این منطقه آزاد تجاری صنعتی گفت: تولید کننده ها و سرمایه گذاران منطقه باید فارغ از مشکلات با تمام قوا به فعالیت های خود ادامه دهند و وظیفه مجلس و مسئولان کشور، برداشتن مشکلات از پیش پای فعالان صنعتی و اقتصادی است.
وی عنوان کرد: اقدامات بسیار مهم و ارزنده ای در منطقه آزاد ارس انجام شده است که می تواند به عنوان الگوی موفق در تمام کشور اجرایی شود.
پزشکیان با اشاره به توسعه مناسب منطقه آزاد ارس در حوزه کشاورزی، گفت: می توان با الگوگیری از کشاورزی منطقه، مشکلات کشور در زمینه کمبود منابع آبی را مرتفع کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: این همان کاری است که باید در حوزه دریاچه ارومیه نیز انجام دهیم و با استفاده بهینه منابع آبی بتوانیم این دریاچه را احیا کنیم.
وی اظهارداشت: با این کار هم کشاورزی منطقه نجات پیدا کرده و هم منابع آبی به حالت ایده آل برمی گردد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در کنار گلخانه های منطقه آزاد ارس، کارخانه ای نیز برای تولیدات تجهیزات گلخانه ای تاسیس شده است، نشان دهنده نگاه همه جانبه به توسعه کشاورزی در این منطقه است.
پزشکیان یادآوری کرد: منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت های بالایی برای مقابله با تحریم های ناجوانمردانه آمریکاست و می توانیم با بهره گیری از این ظرفیت و پشتیبانی از سرمایه گذاران، دوره حساس کنونی را با موفقیت طی کنیم.
بازدید از کارخانه تولید کفش دنیلی، گلخانه عظیم تارلا امین، پاناچوب، واحد تولید باطری خودرو درنا باطری، کارخانه سازنده تجهیزات گلخانه ای ره پویان جبهه سبز، گلخانه در حال ساخت تارلا امیر و کشتارگاه ارس از جمله برنامه های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد ارس بود. مشکلات گمرکی و تسهیلات بانکی از جمله مسائلی بود که فعالان اقتصادی منطقه مطرح کرده و خواستار رفع آن ها شدند.
منطقه آزاد ارس در 4 بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است.
3071

نظر شما