شناسهٔ خبر: 30635916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رئیس جمهور برزیل خرید اسلحه را برای همه شهروندان آزاد کرد

رئیس جمهور جدید برزیل در نخستین گام خود در این سمت، خرید سلاح را برای شهروندان برزیلی آزاد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور برزیل خرید اسلحه را برای همه شهروندان آزاد شدبه گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، 'ژایر بولسونارو' رئیس جمهوری برزیل روز سه‌شنبه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، بطور موقت خرید اسلحه را برای شهروندان برزیلی امکان‌پذیر می‌کند.
خرید سلاح توسط شهروندان برزیلی، یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی بولسونارو در رقابت های انتخاباتی بود. 
با این فرمان، وی به لغو مقررات سختگیرانه سلاح توسط غیر نظامیان پایان داد.
بولسونارو، افسر پیشین ارتش و نماینده سابق راست افراطی در کنگره برزیل که به 'ترامپ برزیل' معروف است دارای دیدگاههای جنجال برانگیزی است.
وی طرفدار استفاده از اسلحه، مجازات اعدام و مخالف سقط جنین است و همواره به تحسین دوران دیکتاتوری نظامی در برزیل که در سالهای 1964 تا 1985 میلادی بر این کشور حاکم بود، می‌پردازد.
بر اساس آمار، در سال 2017 میلادی، 64 هزار نفر به قتل رسیده اند و به همین علت بولسونارو در رقابت های انتخاباتی اش برای حل این موضوع، وعده آزادی سلاح را به هوادرانش داده بود.
به گزارش ایرنا، ژایر بولسونارو با رویکرد راست افراطی می تواند منجر به بروز پیامدهایی برای منطقه آمریکای لاتین شود. 
بولسونارو توانست با وعده های پوپولیستی و استفاده از تاکتیک های رفتاری و انتخاباتی مشابه 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا توجه مردم را جلب کند و از سوی برخی کارشناسان 'ترامپ برزیل' لقب بگیرد. 
ژائیر بولسونارو نامزد راست افراطی در دو دور انتخابات ریاست جمهوری برزیل توانست با کسب 55 درصد آراء پیروز انتخابات شود و رقیب وی 'فرناندو حداد' نامزد چپ گرا 45 درصد اراء را از آن خود کرد. 
مواضع و رویکردهای رئیس جمهوری جدید برزیل حکایت از تغییرات چشمگیر در سیاست خارجی این کشور دارد. نگرش نظامی گری و حمایت از سیاست های ' ترامپ گونه' در برنامه های بولسونارو نشان می دهد که برزیل به سوی شرایط جدید حرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما