شناسهٔ خبر: 30635437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پاسخ ظریف به ترامپ از کردستان عراق / ما و مردم کرد از هزاران سال پیش در کنار هم بوده ایم و همچنان خواهیم بود

'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دخالت های 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در مورد روابط ایران و کردهای عراق و سوریه پاسخ داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاسخ ظریف به ترامپ از کردستان عراق / ما و مردم کرد از هزاران سال پیش در کنار هم بوده ایم و همچنان خواهیم بودوزیر امور خارجه روز سه شنبه در جریان سفر به اربیل، در گفتگو با شبکه 'رووداو' در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای اخیر ترامپ درباره فروش نفت از سوی کردها به ایران، گفت: 'ما و مردم کرد از هزاران سال پیش در کنار هم بوده ایم و همچنان خواهیم بود. این دولت ها تغییر می کنند ولی ما در کنار هم باقی می مانیم.
ظریف در ادامه بر اهمیت وحدت ملت عراق و حاکمیت ملی این کشور تاکید کرد و گفت: ایران همواره برای تقویت روابط با بغداد و اربیل در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تلاش می کند. 
وی هدف از سفر چندروزه اش به عراق را در راستای تقویت روابط با این کشور دانست و مذاکرات خود با مقامات عراقی و کردستان عراق را مثبت ارزیابی کرد. 
ظریف گفت: نیچروان بارزانی و مسعود بارزانی دوستان نزدیک ما هستند و آرزوی ما موفقیت آنهاست.
وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که با تشکیل یک دولت متحد در اقلیم کردستان عراق، راه برای همکاری هر چه بیشتر میان اربیل و بغداد از یکسو و تهران و اقلیم از سوی دیگر فراهم شود.
همچنین به گزارش ایرنا، ظریف روز دوشنبه در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق در بغداد نیز تاکید کرده بود که ایران هیچ سقفی برای گسترش روابط و همکاری با عراق قائل نیست.
وزیر امور خارجه ایران گفت: خون جوانان ایرانی و عراقی در جریان مبارزه با تروریسم به هم آمیخته است و پیوندهای عمیق میان دو ملت به گونه ای است که هیچ قدرتی توان جدا کردن آنها را از یکدیگر ندارند. 
وزیر خارجه افزود: سابقه روابط ایران و عراق به هزاران سال برمی گردد، و این دهها برابر عمر برخی کشورهاست که امروز تلاش می کنند به دو کشور زور بگویند. 
ظریف تاکید کرد که با این پیوندهای عمیق میان دو کشور ایران و عراق، هیچ قدرتی نخواهد توانست میان آنها فاصله بیاندازد.
ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد. 
وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد. 
وزیر امور خارجه، چهارشنبه به کربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در این شهر حضور می یابد. 

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما