شناسهٔ خبر: 30635268 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

يازده بازيکن ثابت ايران را انتخاب کنيد!

فردا براي ديدار حساس مقابل تيم ملي عراق مثل دو بازي ديگر جام ملت هاي 2019 مهم ترين چالش کارلوس کي روش انتخاب 11 بازيکن براي ترکيب اصلي خواهد بود.

صاحب‌خبر -

تيم ملي ايران با 23 ستاره در امارات حضور يافته تا طلسم 43 ساله را در هم شکسته و براي چهارمين بار به عنوان قهرماني آسيا برسد. ايران حالا پس از 2 پيروزي مقابل يمن و ويتنام به استقبال حساس ترين بازي مرحله گروهي خود خواهد رفت و اميدوار است با گرفتن انتقام شکست در جام ملت هاي آسيا 2015، عراق را از پيش رو برداشته و در رده نخست گروهش قرار بگيرد.

 

شاگردان کارلوس کي روش پس از بازي با ويتنام تمرينات خود را به شکل منظم انجام دادند و امروز نيز پر انرژي تر از هر زمان ديگري در تمرين حضور يافتند تا نظر سرمربي تيم ملي براي حضور در ترکيب اصلي را جلب کنند.

 

در دو بازي اخير ترکيب اصلي تيم ملي ايران خيلي دست خوش تغيير و تحول نشده است. در هر دو بازي عليرضا بيرانوند، مرتضي پورعلي گنجي، احسان حاج صفي، اميد ابراهيمي، اشکان دژاگه، مهدي طارمي، سردار آزمون و وحيد اميري فيکس بودند و به عبارت ديگر ايران در بازي با ويتنام نسبت به ديدار با يمن تنها 3 تغيير در ترکيب اصلي اش داشت که ورود کنعاني زادگان، قدوس و غفوري بود.

 

در بين 6 تعويضي هم که کي روش انجام داد، کريم انصاري فرد مهره مشترک در هر دو مسابقه بود. همچنين مهدي ترابي پس از حضور فيکس در بازي اول، مقابل ويتنام به عنوان بازيکن تعويضي وارد زمين شد و سامان قدوس نيز شرايطي برعکس نسبت به او داشت. دو بازيکن ديگر هم پژمان منتظري و احمد نورالهي بودند.

 

 

 

در واقع تيم ملي ايران در 2 بازي اخير از 17 بازيکن مختلف استفاده کرده و 6 بازيکن فرصت بازي را پيدا نکرده اند. امير عابدزاده، پيام نيازمند، ميلاد محمدي، روزبه چشمي، عليرضا جهانبخش و مسعود شجاعي 6 بازيکني هستند که تاکنون در جام ملت هاي آسيا 2019 بازي نکرده اند که از اين ليست شانس بازي دو دروازه بان بسيار کم است اما بعيد به نظر مي رسد 4 مهره ديگر بدون حضور در زمين تورنمنت را ترک کنند.

 

براي بازي فردا کي روش عليرضا جهانبخش را با آمادگي کامل در اختيار دارد و مي تواند از او در پست هافبک يا وينگر راست و چپ استفاده کند. با حضور او احتمال خروج مهره هايي نظير سامان قدوس يا شايد اشکان دژاگه بالا مي رود.

 

از طرف ديگر مسئله قابل توجه اين است که کي روش نمي خواهد با بازيکن محروم به مرحله حذفي برسد. در ترکيب تيم ملي مهدي طارمي، احسان حاج صفي و رامين رضاييان يک کارته هستند و شايد به همين دليل در مقابل عراق غايب باشند.

 

نکته ديگر اين که شايد سرمربي تيم ملي بخواهد به بازيکنان کليدي چون اشکان دژاگه که سن و سال نسبتا بالايي هم دارند، در اين بازي استراحت بدهد و از آن ها با فرم آماده شان در بازي هاي مرحله حذفي استفاده کند. در اين صورت مسعود شجاعي ديگر کاپيتان تيم ملي نيز شانس زيادي براي بازي مقابل عراق خواهد داشت.

 

حال با بررسي تمام اين شرايط، امشب ميليون ها ايراني با انديشه انتخاب ترکيب تيم ملي شب را به سحر خواهند رساند و اين را هم کنار دغدغه هاي هميشگي خود جاي خواهند داد. به هر روي اين مسابقه يک نبرد انتقامي و يک مسابقه مهم براي فوتبال ملي ايران است. اکنون اگر شما سرمربي تيم ملي باشيد، چه ترکيبي را براي اين بازي انتخاب مي کنيد؟

نظر شما