شناسهٔ خبر: 30634724 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخبردزفولی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نقایص پیشین را برطرف می کند

تهران - ایرنا - دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، می گوید دبیر جدید شورای دانشمندی است که نقایص قبلی را برطرف می سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، محمدرضا مخبردزفولی عصر امروز سه شنبه در مراسم معارفه سید سعیدرضا عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: اگر در حوزه هایی توفیقاتی کسب کردیم به دلیل همکاری دانشمندان دانشگاه ها و حوزه علمیه بود و این موفقیت ها حاصل تلاش ‌های محققان است که احساس کردند در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در خدمت کشور باشند.
مخبردزفولی، افزود: تودیع و معارفه شبیه مسابقه دوی امدادی است چرا که در این قبیل مراسم ، مسئولیتی از فردی گرفته و به فرد تواناتری سپرده می شود. بنابراین، امیدوارم شورای عالی انقلاب فرهنگی در آینده موفقیت های بزرگتری در حوزه های فرهنگی و علمی کسب کند.
وی ادامه داد: نقطه اقتدار کشور، نهادهای علمی است. از این رو، امام راحل تاکید کرده بودند که جنگ تمام می شود ولی دانشگاه مهم است و امروز شاهد ثمرات دانشگاه ها هستیم.
به گفته مخبردزفولی، همه مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری به علم توجه کافی دارند. دانشمندان هسته ای کشورمان، دانش آموختگان همین دانشگاه ها هستند که ایران را به قدرت جهانی تبدیل کرده اند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، اظهار کرد: امروزه شاهدیم که 2 درصد تولید علم در دنیا از آن ایران است ، دانشگاه هایی که اوایل انقلاب تحویل گرفتیم محل رقابت و علم نبود. نمی توان بدون دانشمند و مغز متفکر مدعی شد که در حوزه های فنی مهندسی حرفی برای گفتن داریم.
یادآور می شود: رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 دیماه جاری در حکمی حجت الاسلام عاملی را به سمت دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند.
مخبر دزفولی 25 دی ماه سال 84 به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را آغاز کرد و عصر امروز سه شنبه 25 دی ماه بعد از 13 سال فعالیت در این سمت، تودیع شد.
**9492**1601**

نظر شما