شناسهٔ خبر: 30634162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

ناکامی خیز سیاستمداران کاخ سفید برای ایجاد اجماع منطقه‌ای علیه تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خیز سیاستمداران کاخ سفید برای ایجاد اجماع جهانی علیه تهران، گفت: سیاست ایران هراسی استراتژی مدت دار کاخ سفید است اما با ناکامی مواجه روبرو شد.

صاحب‌خبر -
صراط:

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به دوره گردی وزیر امور خارجه ایالات متحده در منطقه با اهداف ضد ایرانی، گفت: مایک پمپئو در سفر به کشورهایی مانند مصر، اردن، عراق، قطر و غیره همواره صحبت از لزوم افزایش فشار بر ایران و مبارزه با افراط گرایی در منطقه کرده است که بیانگر عمق ناراحتی و عصبانیت آمریکایی ها است.

سیاست ایران هراسی استراتژی مدت دار کاخ سفید است/ناکامی آمریکا در بی ثباتی ایران

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست ایران هراسی استراتژی مدت دار کاخ سفید است که در هر بازه زمانی توسط یکی از دولتمردان آمریکا دنبال می شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که اقدامات صلح آمیز و باثبات کننده ایران در منطقه و مبارزه سخت و جدی با تروریست های داعش موجب شد افکار عمومی با واقعیت ها آشنا شوند و سیاست واشنگتن شکست بپذیرد.

وی با بیان اینکه ایالات متحده به دلیل دردست نداشتن قطعنامه های سازمان ملل نتوانسته تحریم های اقتصادی پیش بینی شده را به خوبی اجرایی کند، ادامه داد: از این رو مشاهده می شود که وزیر امور خارجه این کشور و مسئولان وزارت خزانه داری آمریکا به طور مستمر در کشورهای منطقه خصوصا برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رفت و آمد دارند و تلاش می کنند در اظهارنظرهایشان این کشورها را حامی خود در مهار ایران مطرح کنند.

فعالیت دستگاه دیپلماسی ایران برای خنثی سازی ایران هراسی آمریکا

گودرزی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز طی چند مدت گذشته توانسته سیاست دوره گردی آمریکا در کشورها منطقه را خنثی کند، افزود: در واقع اعزم گروه های پارلمانی و همچنین سفر هیات های بلندپایه اقتصادی-سیاسی به کشورهای مختلف برای افزایش سطح همکاری ها در این راستا صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها در برخی از کشورها مانند عراق و قطر حضور یافتند تا این کشورها را از ایران دور کنند، تصریح کرد: این مهم در حالیست که مسئولان کشور عراق عنوان کردند در اعمال تحریم ها علیه کشورمان با آمریکایی ها همراه نمی شوند؛ مصداق بارز تایید کننده این اظهارات نیز سفر چند روزه وزیر امور خارجه ایران به عراق همراه با هیات بلندپایه اقتصادی است.

خیز سیاستمداران کاخ سفید برای ایجاد اجماع جهانی علیه تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که سیاستمداران کاخ سفید تلاش کردند پس از برگزاری دوره گردی های منطقه ای، در بین کشورهای اروپایی نیز علیه ایران اختلاف ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده شد که در لهستان نشست ضدایرانی برگزار شد و پس از آن رسانه های آمریکایی این مهم را در صدر اخبار دنیا مطرح کردند.

نظر شما