شناسهٔ خبر: 30633720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

آیفون 11 با صفحه‌نمایش بدون ناچ عرضه خواهد شد

آناهیتا عیوض خانی

صاحب‌خبر -

آیفون 11 به‌احتمال بسیار زیاد از ناچ به‌کاررفته در آیفون XS خلاص شود و مانند گلکسی اس 10 از صفحه‌نمایش یکدست و بدون هیچ حاشیه‌ای در بدنه جلویی‌اش استفاده کند. با موبایلستان همراه باشید.

آیفون 11 با صفحه‌نمایش بدون ناچ عرضه خواهد شد آیفون 11 با صفحه‌نمایش بدون ناچ عرضه خواهد شد

مطالب مرتبط

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید درواقع یک طرح مفهومی از آیفون 11 است که توسط Patently Apple به انتشار درآمده و اطلاعاتی را در رابطه با به حقیقت پیوستن این طرح مفهومی عنوان کرده است. این سایت گزارش می‌دهد که یکی از تولیدکنندگان اپل به نام AMS Designs حسگرهای جدیدی را برای فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی معرفی کرده است که می‌تواند در با صفحه‌نمایش ادغام‌شده و از زیر آن کار کند.

این گزارش می‌تواند به این معنا باشد که اپل درعین‌حال که از شر ناچ خلاص می‌شود، می‌تواند سیستم قفل گشای فیس آی دی خود را حفظ کند و به‌این‌ترتیب یک تلفن همراه هوشمند بدون حاشیه واقعی را به بازار عرضه کند. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که این کمپانی مشکل قرارگیری دوربین سلفی را چگونه حل خواهد کرد ولی راه‌حل‌هایی از قبیل دوربین کشویی تعبیه‌شده در بدنه این محصول ارائه‌شده است.

البته سامسونگ برای از بین بردن ناچ و درعین‌حال حفظ سیستم‌های امنیتی‌اش فکر دیگری کرده است و استفاده از حسگر اثرانگشت فرابنفش را جایگزین آن کار است. بااین‌وجود شایعات حاکی از آن هستند که حتی نسخه برتر گلکسی اس 10 هم برای قرار دادن دوربین سلفی از راه‌حل حفره صفحه‌نمایش بهره خواهد برد. البته گفته شده است که سامسونگ صفحه‌نمایش جدید اینفینیتی خود را بدون حفره صفحه‌نمایش رونمایی کرده است.

البته باید در نظر داشت که حس‌گرهای ادغام‌شده در صفحه‌نمایش تنها با صفحه‌نمایش‌های OLED هم‌خوان هستند. همچنین اپل قصد دارد تا از صفحه‌نمایش LCD به‌کاررفته در آیفون XR نیز رهایی یابد و همه مدل‌های آیفون سال 2019 خود را با صفحه‌نمایش OLED عرضه کند به‌این‌ترتیب احتمال دارد که تمامی نسخه‌های این همراه‌های هوشمند بدون ناچ باشند.

انتظار می‌رود که اپل آیفون 11 خود را در حدود ماه سپتامبر رونمایی کند و درعین‌حال گلکسی اس 10 کمپانی سامسونگ نیز در بیست فوریه رونمایی خواهد شد و به همین دلیل صفحه‌نمایش بدون حاشیه تا زمان رونمایی از آیفون‌ها تا حدی عادی خواهد شد و هیجان مشاهده آن کم‌تر می‌شود.

نظر شما