شناسهٔ خبر: 30633369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اسراییل از سکوت سیدحسن نصرالله نیز می‌ترسد

ایرنا

اگر سید حسن نصرالله ساکت شود، صهیونیست ها بیش از پیش نگران می شوند و در صدد یافتن عامل آن برمی آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ اگر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی کند، نگرانی در دل صهیونیست ها نفوذ می کند و کلمه به کلمه به تحلیل سخنانش می پردازند، اما اگر ساکت شود، بیش از پیش نگران می شوند و در صدد یافتن عامل آن برمی آیند.

پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم در سرمقاله شماره امروز سه شنبه خود ضمن اعلام این مطلب افزود: سکوت شخصیتی هم تراز وی یک نوع  موضع گیری به شمار می رود و چه بسا زمینه ساز امور غیرمنتظره ای در آینده از جمله جنگ است.

اظهارات «یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات اسراییل و دیگر مقامات این رژیم اشغالگر نمایانگر چنین واقعیتی است.

این روزنامه با اشاره به ادعاهای کاتس دال بر اینکه سکوت سید حسن نصرالله نمایانگر شوکه شدن وی بر اثر انهدام تونل های تهاجمی حزب الله توسط اسراییل است از این اظهارنظر به عنوان یک تحلیل و تفسیر سطحی و فاقد اعتبار و دلایل علمی  نام برد.

رأی الیوم در ادامه سرمقاله خود از انهدام تونل های یاد شده به عنوان یک نمایش یاد کرد که حتی نتوانست خود اسراییلی ها را متقاعد کند و رسانه های گروهی اسراییل از آن به عنوان تلاشی از سوی بنیامین نتانیاهو جهت منحرف کردن نگاه ها از اتهامات فساد نسبت داده شده علیه وی و همسرش نام بردند زیرا در همین رابطه هم اکنون بازپرسان اداره پلیس از دادستان کل اسراییل خواسته اند تا نتانیاهو و همسرش را از نظر قضایی تحت پیگرد قرار دهند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو از شکایتی که علیه حزب الله لبنان تقدیم شورای امنیت سازمان ملل کرد، سودی نبرد و حتی این شورا در محکومیت حزب الله و رهبرش بیانیه ای صادر نکرد زیرا همه اسناد و مدارک و شواهد ارائه داده شده از سوی وی توسط کارشناسان نیروهای ناظر سازمان ملل در آن سوی مرزها مردود شناخته شدند زیرا چگونه می توان باور کرد که یک تونل 40 متری می تواند برای شهرک های صهیونیست نشین که در فاصله بیش از دو کیلومتری مرزها قرار دارند، می تواند تهدیدی تلقی شود.

از سوی دیگر آیا کشف تونل های جنبش حماس در نوار مرزی غزه باعث ناپدید شدن رهبران این جنبش در صحنه رسانه ها و سکوت آنها شد؟

سکوت سید حسن نصرالله به گفته رأی الیوم ناشی از آن است که او این نمایش اسراییلی را ناچیز شمرده است که ارزش پاسخ و واکنش نشان دادن را ندارد زیرا اگر واکنش نشان دهد در آن صورت در واقع به آن تا اندازه ای اعتبار خواهد بخشید.

از سوی دیگر رهبر حزب الله با در پیش گرفتن استراتژی سکوت می خواهد در جنگ روانی دشمن صهیونیست را سردرگم کند و با اعصاب صهیونیست ها بازی کند.

بر پایه همین گزارش، اسراییلی ها شایعاتی در مورد سید نصرالله و احتمال بیمار بودنش انتشار داده اند تا او را تحت فشار قرار داده و وادار کنند تا در یک واکنش غیرمستقیم در رسانه های گروهی ظاهر شود اما دبیرکل حزب الله به همراه اطرافیانش به خوبی با قواعد این بازی آشنا هستند و به آسانی در دام آن نمی افتند.

رای الیوم در پایان تاکید کرد: ما همگی اطمینان داریم که سید نصرالله در صحنه در وقت مناسب ظاهر خواهد شد تا در یک اقدام غیرمنتظره بزرگ مطلبی یا مطالبی را ایراد کند که بر نگرانی و ترس دشمنانش به ویژه اسراییلی ها خواهد افزود و ما چاره ای نداریم جز آنکه صبر کنیم.

............................
پایان پیام/ 167

برچسب‌ها:

نظر شما