شناسهٔ خبر: 30632821 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خزانه‌دار شورای شهر تهران: نظارتی بر حمل و نقل کالا در سطح شهر وجود ندارد

حسن رسولی گفت: امر نظارت بر حمل و نقل کالا د ر سطح شهر کاملا بی‌صاحب است و نظارت بر حمل بار برعهده شهرداری‌ها است که بر زمین ماند ه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران برای بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران، درباره بند ۷ ماده ۵۴ که به موضوع مدیریت عرضه و تقاضای سفر و ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر پرداخته است، اظهار داشت: بنده مخالف حذف این بند ه ستم، اما برای اجرایی شدن آن نیز موافق ایجاد سازمان جدید نیز نیستم. 

وی افزود:‌ براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌، نظارت و  هماهنگی بار و مسافر در حوزه شهرها جزو لاینفک وظایف شهرداری است.

رسولی بیان داشت:‌در حال حاضر این مأموریت از طریق سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و شرکت مترو در حال انجام است،‌اما در حوزه بار،‌ در سطح شهرها امر نظارت بر حمل و نقل کالا در سطح شهر کاملا بی‌صاحب است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اداره حمل بار و کالا داریم گفت: نبود این سازمان در شهرداری در حقیقت به زمین مانده یکی از وظایف شهرداری است، به همین دلیل با تشکیل سازمان بار و کالا در صورتی موافق هستم که با کاهش سایر واحدهای موازی و غیرضروری سازمان‌های موازی بدون توسعه سازمانی انجام شود. 

رسولی همچنین در دفاع از بند ۱۰ ماده ۵۴ که به ارتقاء بهبود سطح نظارت و اعمال مقررات راهنمایی و رانندگی و افزایش ایمنی سفر و همینطور کاهش تصادفات و کاهش تأخیر در تردد شهروندان پرداخته است، گفت: مدیریت مناسب ترافیک و حمل و نقل در درون شهرها با هماهنگی پلیس راهور و شهرداری تهران است، حذف این بند به معنای قیچی کردن این ارتباطات و باقی ماندن مسئولیت‌ها است و شهرداری دیگر نمی تواند بودجه‌ای را برای راهور مصوب کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظر شما