شناسهٔ خبر: 30632560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر تبلیغات اسلامی نکا مطرح کرد؛

سربلندی ملت ایران در فتنه‌های علیه انقلاب اسلامی

مدیر تبلیغات اسلامی نکا ملت ایران را با بهره‌مندی از سه ویژگی وحدت، ایمان و ولایت‌پذیری، سربلند از فتنه‌های متفاوت توصیف کرد که سبب به 40 سالگی رسیدن عمر انقلاب اسلامی مردم ایران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به وجود حربه‌های فراوان جبهه مشکران و کافران علیه جبهه انسانی و اسلامی در طول تاریخ بشریت، اظهار کرد: همین حربه‌ها سبب بود که مردم دارای بصیرت نبوده و در گمراهی و جاهلیت به سر ببرند بر همین اساس خداوند پیامبران را به سوی مردم فرو می‌فرستاد تا مردم را از جاهلیت نجات داده و دارای بصیرت کنند.

وی افزود: تبعیت و حرکت مردم با پیامبران و در مسیر این فرستادگان الهی سبب افزایش درک و بصیرت و سعادتمندی و موفقیت برای انسان‌ها می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا با بیان تطبیق بسیاری از حربه‌های طول تاریخ با اتفاقات انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در ابتدای دعوت الهی پیامبر اسلام برای مردم حجاز، ایشان را دیوانه خطاب می‌کردند تا بتوانند سدی در برابر انقلاب رسول‌الله شوند تا پیامبر خدا را از ادامه راه خود مأیوس سازند.

این مسئول اضافه کرد: اما رسول گرامی اسلام تنها ارائه و اجرای پیام الهی برای مردم را در سر داشت و راه خود را در برابر مشرکان و کافران ادامه داد به همین صورت نیز امام راحل در ابتدای قیام برای پیدایش انقلاب اسلامی با همان حربه‌ها مواجه شد که ایشان نیز توجهی به حربه‌های آنان نکرد و به راه خود ادامه داد.

وی گفت: در زمان پیامبر وقتی دیدند نمی‌توانند با حربه‌های خود حریف پیغمبر خدا شوند راه دیگری را انتخاب کردند و آن به سازش کشاندن پیامبر خدا با پیشنهاد مال ، مقام و سرمایه با مشکران و کافران بوده تا ایشان با برنامه‌های آن‌ها مخالفت نکند.

* فتنه‌ها علیه انقلاب، از پیامبر تا امروز

سهرابی تصریح کرد: در زمان امام راحل نیز از همین نوع وعده‌ها به امام داده شد اما ایشان نیز مانند جد خود به این وعده‌هایی که برای توقف پیمودن مسیر برگزیده داده می‌شد توجهی نکرد و به راه خود ادامه داد.

وی افزود: پس از به نتیجه نرسیدن از راه وعده و سازش، به جنگیدن روی آوردند و جنگ‌های فراوانی را به پیامبر خدا تحمیل کردند به شکلی که برخی از نبردها را یا خود رسول‌الله حضور داشتند و یا غیر مستقیم جنگ‌ها را اداره می‌کردند اما در همه جنگ‌ها با وجود از دست دادن عزیزان خود ازجمله حضرت حمزه سیدالشهدا ایشان ایستادگی و مقاومت کردند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا جنگ هشت ساله تحمیل شده به کشور و امام راحل را مشابه جنگ‌های تحمیل شده به پیامبر گرامی اسلام خواند و بیان کرد: دشمنان در جنگ تحمیلی به نام عراق در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند درحالی که ابرقدرت‌های استکباری دنیا حامی عراق بودند.

این مسئول اضافه کرد: اما در مقابل این جنگی که به وجود آوردند توقفی برای ایران اسلامی در نگاه مردم و رهبری نبود به گونه‌ای که بسیجیان و رزمندگان برای مقابله با دشمن از هم سبقت می‌گرفتند که در نهایت این جنگ‌ها نیز پایان یافتند اما امام راحل نیز همچون رسول خدا راه خود را ادامه دادند.

وی گفت: زمانیکه دیدند با جنگ نمی‌شود با انقلاب پیغمبر خدا مقابله کرد، در گام بعدی نفاق را در پیش گرفتند، مسجدی را به نام مسجد ضرار ساختند و در آن برنامه‌هایی را مخالف اسلام انجام می‌داند تا بتوانند از دل اسلام به اسلام ضربه بزنند که با درایت پیامبر خدا این مسجد خراب شد چراکه در مسجد باید نام و یاد خدا وجود داشته باشد در غیر اینصورت این مکان مسجد نبوده و باید از بین برود.

* عبور انقلاب اسلامی از تمام فتنه‌ها

سهرابی با اشاره به صدمات وارد شده به انقلاب اسلامی ایران از موضوع نفاق و منافقان، اظهار کرد: به ظاهر خود را حافظ قرآن و نهج‌البلاغه و انقلابی نشان دادند تا در نظر مردم مجاهد به نظر بیایند اما در درون چیز دیگری داشتند اما با بینش صحیح امام راحل و رهبر معظم انقلاب با افزایش بینش مردم با آن‌ها مقابله شد چراکه منافق از نظر قرآن پست‌ترین افراد به شمار می‌آیند.

وی افزود: جریان نفاق چه در زمان رسول‌الله و چه در زمان امام راحل بسیاری از بزرگان و افراد انقلاب اسلامی از شهید بهشتی گرفته تا شهدای محراب و دانشمندان را از ما گرفت اما با همه صدماتی که به انقلاب ما وارد شد توقفی وجود نداشت، راه انقلاب به پیش رفت و صدمات وارد شده را پشت سر گذاشت.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا جنگ، ترور و دشمنی‌های با انقلاب را نوعی از فتنه برشمرد و اذعان کرد: فتنه 88 نیز نمونه‌ای از همان فتنه‌های روی داده در زمان کنونی بوده که از ابتدای انقلاب تا به امروز برای همه مردم مشهود بود به شکلی که دشمنان برخی از سران و افرادی که سابقه خوبی در انقلاب داشتند را نیز در دریف خود قرار دادند اما فهمیدند که نمی‌توانند انقلاب ما را متوقف کنند.

این مسئول اضافه کرد: با مشاهده تمام این رویدادها و مقایسه با زمان پیغمبر، امیرالمومنین و حتی امام حسین(ع) گویی همان رویدادها در زمان ما دارد تکرار می‌شود که یک نمونه آن شمر است که یکی از جانبازان جنگ صفین در رکاب امیرالمنین بوده اما در ادامه فرزند رسول خدا را شهید کرد دقیقاً مانند افرادی که در اوایل انقلاب برای نظام خدماتی را داشتند اما در فتنه 88 در ردیف فتنه‌گران قرار گرفتند.

وی با بیان عبور به سلامت انقلاب اسلامی از چنین فتنه‌هایی، گفت: مردم از ولایت، نظام و اسلام پشتیبانی کردند و با حضور در خیابان‌ها فتنه را از بین بردند پس در هر زمان و مسئله‌ای برای رسیدن به پیروزی نهایی حضور مردم و عمل کردن به گفته‌های رهبران خود از رسول خدا تا امام راحل و رهبر معظم انقلاب راهکار عبور از شرایط سخت و فتنه‌ها است.

* محاصره اقتصادی آخرین راهکار دشمن

سهرابی تبعیت از ولی فقیه را پیمودن مسیر رسول خدا دانست و تصریح کرد: بینش، درایت و بصیرت مردم در همراهی کردن با ولایت سبب از بین رفتن همه فتنه‌های به وجود آمده در دل انقلاب شد.

وی افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران سبب آگاهی و حضور مردم در صحنه شد تا به خود بیایند که اگر مشکل پیروز نشدن در انتخابات است پس چرا علیه اسلام، انقلاب و رهبر انقلاب شعار می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان نکا، محاصره اقتصادی را راهکار دشمن علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران پس از به نتیجه نرسیدن فتنه برشمرد و تأکید کرد: زمان پیغمبر بیش از سه سال رسول خدا و همراهان ایشان در شعب ابی طالب در محاصره اقتصادی به سر بردند که وقتی استقامت و ایستادگی مسلمانان و قرار گرفتن افکار عمومی علیه خود را مشاهده کردند خودشان ناچار به شکستن محاصره اقتصادی شدند.

این مسئول اضافه کرد: امروز نیز همین است به گونه‌ای که این محاصره اقتصادی چه توسط عوامل داخلی و چه دشمن خارجی باشد در نهایت این محاصره اقتصادی و تحریم باز هم به ضرر آن‌ها بر می‌گردد که اکنون نیز رگه‌هایی از آن در حال مشاهده است.

وی گفت: اما باید حواس‌ها جمع بوده و با بصیرت حرکت کنیم تا دشمنان با بهانه‌های ساده ما را به مسیر مقابل انقلاب و اسلام نکشانند و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه همه مردم در هر قشری با یکدیگر هم‌دل و هم‌صدا باشند.

* ایستادگی و شجاعت، خصلت انسان انقلابی

سهرابی وحدت، هم دلی و اتحاد در مقابل دشمنان را بسیار اثرگذار و کلیدی خواند و تصریح کرد: دشمن از هر طریقی می‌خواهد میان اقوام، ادیان، مذاهب و حتی اقشار مختلف مردم اختلاف انداخته و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

وی افزود: امروز نیز آنچه می‌تواند انقلاب ما را به ثمر رسانده، استمرار داده و به نتیجه برساند وحدت، ولایت‌پذیری و ایمان مردم است که اگر میان مردم وجود داشته باشد هیچ کس نمی‌تواند به انقلاب و کشور ما صدمه برساند اما دشمن در تلاش برای از بین بردن این ویژگی‌ها در میان مردم است.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا انسان انقلابی را فردی دارای آمادگی همیشگی توصیف و اظهار کرد: انسان انقلابی بدون ترس در مقابل دشمنان ایستاده و می‌تواند با وجود مشکلات، دشمنان را نیز مأیوس کند.

انتهای پیام/

نظر شما