شناسهٔ خبر: 30629977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

کلمبیایی‌ها: شایعه حضور کی روش هم شوخی خوبی نیست

صاحب‌خبر -
خرداد: در پی قوت گرفتن شایعاتی مبنی بر حضور قریب الوقوع «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران روی نیمکت تیم کلمبیا، روزنامه «اِل کلمبیانو» با برگزاری نظرسنجی آنلاین، نظر مردم را در این خصوص جویا شد که بر اساس آن 56 درصد مخالفت خود را با انتخاب وی اعلام کردند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، ال کلمبیانو روز سه شنبه نوشت: گزارش ها و گمانه زنی ها هر لحظه بر شایعات انتصاب قریب الوقوع «کارلوس کی روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، به سمت سرمربیگری تیم ملی کلمبیا قوت می بخشد؛ کسی که هم اکنون به همراه ایران در جام ملت های 2019 آسیا که در امارات متحده عربی پیگیری می شود، حضور داشته و انتظار می رود پس از اتمام کارش در این تورنمنت به کلمبیا کوچ کند.
کی روش که 65 سال پیش در موزامبیک (مستعمره پیشین پرتغال) متولد شده، به عنوان فردی نخبه در فوتبال شناخته می شود؛ در کارنامه کاری وی، 2 بار هدایت تیم ملی جوانان پرتغال به مسابقات جهانی دیده می شود که یکی از این تلاش ها، به فتح عنوان قهرمانی نیز انجامیده است؛ موفقیتی که شاید مهم ترین دستاورد فوتبالی وی محسوب شود. دست کم پس از ناکامی فراموش نشدنی مرد پرتغالی که در سال 2003 روی نیمکت رئال مادرید رقم خورد، اینگونه به نظر می رسید.
در واقع، کی روش با تیمی بزرگ شامل ستاره هایی همچون «زین الدین زیدان»، «لوئیس فیگو»، «روبرتو کارلوس»، «ایکر کاسیاس»، «دیوید بکهام» و چندین نام بزرگ دیگر که به معنای واقعی کلمه کهکشانی بودند، فینال جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) را به تیم نه چندان قدرتمند و رده چهارمی لالیگا یعنی «رئال زاراگوسا» واگذار کرد و در ادامه نیز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم سرسخت آن روزها یعنی موناکو فرانسه، مغلوب شدند.
پس از این ناکامی فاجعه بار، کی روش تیم ملی پرتغال را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رساند و سرانجام راهی ایران شد. او از آن پس تاکنون در آن جا ماندگار شده است.
سبک بازی وی با فوتبالی منظم و البته با برچسب بیش از اندازه دفاعی شناخته می شود؛ موضوعی که در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه کاملا مشهود بود و ظاهرا مردم کلمبیا، علاقه ای ندارند تا یکی از محبوب ترین تیم های منطقه آمریکای جنوبی که معمولا با فوتبالی هجومی و چشم نواز شناخته می شود، تحت هدایت سرمربی با تفکر دفاعی صرف قرار گیرد.
بر همین اساس در تازه ترین نظرسنجی که روزنامه «اِل کلمبیانو» انجام داده، 56 درصد دوستداران فوتبال این کشور اعلام کرده اند خواهان مربی با تفکرات دفاعی نیستند.

نظر شما