شناسهٔ خبر: 30629585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مقام آمریکایی پیش الحریری از حزب الله گله کرد

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی از نیروهای حزب الله لبنان به دلیل حفر تونل‌هایی به سوی اراضی اشغالی و انبار موشک‌ها انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی پس از دیدار با سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان گفت: لبنان حق دفاع از خود را دارد اما این تنها حق دولت لبنان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربی، هیل ادعا کرد: قابل قبول نیست که شبه‌نظامیانی خارج از کنترل دولت باشند و پاسخگوی تمام مردم نباشند، تونل‌هایی هجومی را از خط آبی به سمت اسرائیل (اراضی اشغالی) حفر کنند و یا زرادخانه‌ای با بیش از ۱۰۰ هزار موشک برای تهدید ثبات منطقه‌ای ایجاد کنند.

وی حزب‌الله لبنان را یک سازمان "تروریستی" خواند و اشاره کرد که نوع دولتی که تشکیل خواهد شد برای همه مهم است.

هیل خاطرنشان کرد، کشورش از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای حفظ امنیت مرزها و امنیت داخلی لبنان حمایت می‌کند و به تلاش‌ها برای تقابل با فعالیت‌های خطرناک در منطقه ادامه می‌دهد از جمله مبارزه با تامین مالی گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله. 

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ضمن اشاره به ادامه ماموریت دفاعی خود در مرزها با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های مختلف، اعلام کرد که مرحله شناسایی و کشف تمامی تونل‌هایی که حزب‌الله با هدف نفوذ به این اراضی حفر کرده، به اتمام رسیده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد، یک تونل هجومی دیگر حزب الله که از روستای رامیه آغاز می‌شود، شناسایی شده و طی چند روز آینده تخریب خواهد شد. ورودی این تونل در شهر رامیه لبنان در ۸۰۰ متری اراضی اشغالی است.

ارتش رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی از آغاز عملیات "سپر شمال" با هدف شناسایی و تخریب این تونل‌های حزب الله خبر داد.

از سوی دیگر، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در دیداری که در بیروت با هیل داشت، بر لزوم بازگشت روابط لبنان-سوریه به حالت عادی خود در تمامی سطوح تاکید کرد.

در این دیدار که الیزابت ریچارد، سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت، بری تجاوزات و اقدامات هر روزه اسرائیل در نقض قطعنامه ۱۷۰۱ و تجاوز نیروهای یونیفل و ادامه تعرض‌ها به خط آبی و خاک لبنان را محکوم کرد.

رئیس پارلمان لبنان در این دیدار به بررسی وضعیت این کشور پرداخته و بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران‌هایی که در کشورهای منطقه وجود دارند، تاکید کرد.

 

نظر شما