شناسهٔ خبر: 30627363 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام ملت های 2019 آسیا؛

کره ای ها در جستجوی شکستن «طلسم مدال قلابی و فتح جام طلایی»

تهران- ایرنا- مقامات فوتبال کره جنوبی با هدف برداشتن به اصطلاح نفرین و طلسم از روی تیم ملی این کشور برای فتح عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا، به فرزندان چهار نفر از بازیکنان درگذشته تیم قهرمان سال 1960 مدال طلا هدیه دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه نوشت: جنگجویان تائه گوک با 9 دوره حضور متوالی در جام جهانی از سال 1986، راهیابی به نیمه نهایی این تورنمنت در سال 2002 و کسب مقام سوم المپیک 2012 لندن یکی از قدرت های بلامنازع فوتبالی آسیا محسوب می شوند.
با این حال آنها پس از کسب عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا در 2 دوره نخست برگزاری این تورنمنت (1956، 1960) هرگز موفق به فتح دوباره آن نشده اند.
کره ای ها در این دوره صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرده و فردا (چهارشنبه) در آخرین دیدار مرحله گروهی و به منظور تعیین تکلیف صدرنشین با چین روبرو خواهند شد؛ این در حالی است که با ملحق شدن «سون هیونگ مین» کاپیتان این تیم که روز گذشته تاتنهام را به مقصد امارات متحده عربی ترک کرد، روحیه مضاعفی گرفته اند.
در میان خرافات رایج نزد کره ای ها، مقصر ناکامی طولانی در فتح عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا، مدال های قلابی است که فدراسیون فوتبال این کشور پس از قهرمانی این تیم در سال 1960 به بازیکنانش اهدا کرده است؛ مدال هایی که بعدها مشخص شد که سرب بوده و با لایه ای نازک از طلا پوشانده شده است.
بسیاری بر این باورند که یک مقام فاسد مدال های اصلی را به جیب زده و آنها را با نمونه تقلبی جایگزین کرده است و از آن تاریخ به بعد، امیدهای کره ای ها را برای فتح قهرمانی به باد داده است.
«پارک کیونگ هوآ» یکی از بازیکنان پیشین تیم ملی کره جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ، اظهار داشت: مدال های طلایی که دریافت کردیم قلابی از آب در آمد؛ آنها با لایه نازکی از طلای ناخالص پوشانده شده بود؛ لایه ای که به راحتی پاک می شد.
بازیکنان خشمگین مدال های قلابی را بازگردانده و از فدراسیون فوتبال کره خواستند تا مدال های اصلی و واقعی را به آنها بدهد اما آنها مجبور شدند برای به چنگ آوردن این مدال ها50 سال منتظر بمانند.
فدراسیون فوتبال کره جنوبی سرانجام در سال 2014، مدال های واقعی را برای اهدا به اعضای آن تیم ساخت اما 3 بازیکن در قید حیات و خانواده های سه بازیکن درگذشته دیگر، تنها بازماندگان قهرمان سال 1960 بودند.
یک سال بعد از این ماجرا، تیم ملی کره جنوبی پس از سال 1988 برای نخستین بار تیم به فینال جام ملت های آسیا راه یافت اما در نهایت بازی را با نتیجه 2 بر یک به استرالیا وگذار کرد.
یونهاپ با اشاره به امیدواری فدراسیون فوتبال کره برای اعمال قدرت بیشتر در جهت برداشتن طلسم و نفرین، نوشت: ظاهرا پس دادن 6 مدال به اندازه کافی قدرتمند نبوده تا طلسم را بشکند.
مردم کره جنوبی به رغم اینکه در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از لحاظ تکنولوژی زندگی می کنند اما بسیاری از آنها همچنان خرافاتی مانده و برای درمان بیماری، گرفتن فال و یا توصیه های شخصی به جادوگران مراجعه می کنند.
در میان این عقاید و خرافات می توان به ارتباط عدد چهار با مرگ، بدشگونی نوشتن نام با جوهر قرمز و همچنین تعبیر خواب خوک به ثروت اشاره کرد.
براین اساس، یک روز پیش از آغاز تورنمنت سال جاری، فدراسیون فوتبال کره در دفتر مرکزی این نهاد واقع در سئول به خانواده های 4 نفر دیگر از اعضای تیم قهرمان سال 1960 که دیگر در قید حیات نیستند، مدال های طلای خالص تقدیم کردند.
با این حال، در صورتیکه شاگردان «پائولو بنتو» نتوانند در بازی روز چهارشنبه چین تحت هدایت «مارچلو لیپی» را شکست دهند، در ادامه مسیر راهیابی به فینال، مجبور به پیمودن راهی سخت تر خواهند بود؛ علاوه بر این هشت نفر دیگر از اعضای تیم سال 1960 هنوز مدال واقعی خود را دریافت نکرده اند و یافتن آنها برای مقامات کره ای که پس از 50 سال تنها موفق به یافتن 6 نفر شده اند؛ مامورتی غیر ممکن به نظر می رسد.
ورزشی**3991**2024

نظر شما