شناسهٔ خبر: 30626870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

همه علیه فتح‌الله‌زاده

صاحب‌خبر -

دیروز مصاحبه‌ای منتشر شده از امیرحسین فتحی که در آن مدیرعامل استقلال موضع‌گیری تندی علیه سوابق مدیران گذشته انجام داده است. فتحی با اشاره به جذب پر سروصدای بازیکنانی مثل آندرانیک تیموریان، حنیف عمران‌زاده، مجتبی جباری و جواد نکونام به طعنه گفته: «اهل بمب ترکاندن نیستم و فعلا داریم آثار بمب‌های قبلی را آواربرداری می‌کنیم!» طعنه فتحی آشکارا متوجه علی فتح‌الله‌زاده است. همه می‌دانند که عبارت «بمب ترکاندن» را این مدیرعامل اسبق استقلال در ادبیات فوتبال ایران باب کرد و غیراز این، همه بازیکنانی که فتحی از عقد قرارداد با آنها مثال زده در دوران فتح‌الله‌زاده جذب شده‌اند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد اسم فتحی را هم باید به سیاهه همه مدیران استقلالی مخالف با سیاست‌های فتح‌الله‌زاده اضافه کنیم.
   افشارزاده؛ فغان از این بدهی‌ها
در دهه 90، بهرام افشارزاده نخستین مدیری بود که در باشگاه استقلال جای علی فتح‌الله‌زاده را گرفت. بعد از اتفاقاتی که با حضور گودرزی و خادم در وزارت ورزش رخ داد، فتح‌الله‌زاده با دلخوری فراوان رفتنی شد و جای خودش را از اردیبهشت 93 به افشارزاده داد. افشارزاده کلا مدیر آرامی بود و سکوت را هم مثل سحرخیزی دوست داشت. او اما نهایتا نتوانست شرایط را تحمل کند و بعد از مدتی که به مسائل اشراف پیدا کرد، مدعی شد عمده بدهی‌های باشگاه استقلال مربوط به دوران فتح‌الله‌زاده است. فتح‌الله‌زاده هم که کلا حضور فعالی در رسانه‌ها دارد، واکنش نسبتا تندی به اظهارات افشارزاده نشان داد. او گفته بود: «من هم بدهی‌های دیگران را دادم، اما از کسی اسم نبردم».
  افتخاری؛ تو جام گرفتی، پولش را ما دادیم
2 سال بعد یعنی از مرداد 95نوبت به رضا افتخاری رسید که مدیریت باشگاه استقلال را به‌دست بگیرد. 6‌ماه بعد از این تحول اما استقلال به‌خاطر بدهی به بازیکن خارجی‌اش از حضور در یک پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شد. بعد از آن بود که جنگ بین افتخاری و فتح‌الله‌زاده به اوج رسید. افتخاری که منصوریان را سرمربی استقلال کرده بود، در این نبرد از علیمنصور هم بهره برد و او را به جان مدیران قبلی، مخصوصا فتح‌الله‌زاده انداخت. منصوریان ویدئوی تندی در این مورد منتشر کرد که حسابی باعث عصبانیت فتح‌الله‌زاده شد؛ آنقدر که حاج فتل در کمال شگفتی مدعی شد منصوریان به «سیلی» نیاز دارد! آخرش هم این اختلاف بین افتخاری و فتح‌الله‌زاده حل نشد؛ آنقدر که افتخاری روز اشک‌آلود خداحافظی‌اش با بغض گفت: «ایشان جام گرفت و ما حالا بعد از چند سال داریم پولش را می‌دهیم!».
 فتحی؛ این نهضت ادامه دارد
امیرحسین فتحی هم که از تیرماه امسال در استقلال بر مسند کار نشسته، حالا به منتقد درجه یک سبک مدیریتی فتح‌الله‌زاده تبدیل شده است. او چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: «اهل بمب و ترقه ترکاندن نیستیم» که رسانه فتح‌الله‌زاده واکنش تندی به این موضوع نشان داد. حالا اما فتحی صریح‌تر حرف زده. جالب است که مدیران استقلال حتی با مدیران قبل از فتح‌الله‌زاده هم کاری ندارند و گیر همه آنها فقط روی حاجی است. با این شرایط به‌نظر می‌رسد هر مدیر دیگری هم که بیاید، بعد از چند‌ماه علیه فتح‌الله‌‎زاده و ریخت‌وپاش‌های نسیه‌اش موضع خواهد گرفت.

نظر شما