شناسهٔ خبر: 30626721 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

کانون‌های مساجد قدمی نو در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح جامعه برداشته‌اند

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان‌گفت: کانون‌های مساجد در انجام فعالیت‌های خود قدمی نو در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح عموم جامعه برداشته‌اند.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد عالی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر، در نشست با سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان، ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت کانون‌های مساجد، اظهار کرد: خوشبختانه کانون‌های مساجد در انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های خود که منحصر به مساجد بود، پا را فراتر گذاشته و قدمی نو و جدید در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح عموم جامعه برداشته‌اند .

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، اضافه کرد: این امر حاکی از اجرای سیاست‌های نو و جدید و پویایی در کانون‌های مساجد به عنوان نهادی پویا با جامعه هدف گسترده‌تر از گذشته است .

 

وی از جمله فعالیت‌های بسیار خوب و ارزنده کانون‌های مساجد را تشکیل گروه‌های سرود40 هزار نفری به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی در سراسر کشور دانست و افزود: سهم 2 هزار نفری خوزستان در این راستا نشان دهنده ظرفیت کانون‌های مساجد استان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است .

 

وی با بیان اینکه جهت اجرای گروه‌های سرود انقلاب در استان خوزستان با ائمه جمعه و ستادهای دهه فجر مکاتبات و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد، تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که این گروه‌ها در هر شهرستان در جاهایی همچون فرودگاه‌ها، مصلی‌ها و یا گلزار شهدا اجرای برنامه داشته باشند .

 

حجت‌الاسلام سپهر، با تاکید بر اینکه برای اجرای این گروه‌ها، از تجربیات گروه سرود آموزش و پرورش و انجمن موسیقی استان هم استفاده شود، ابراز کرد: در صورتی که کار اجرای گروه‌های سرود با کیفیت و محتوای خوبی انجام شد این آمادگی وجود دارد که علاوه بر 12 بهمن، در راهپیمایی روز 22 بهمن از اجرای این گروه‌های سرود بهره‌مند شویم .

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به طرح «هر مسجد یک خبرنگار» اشاره کرد و ادامه داد: این طرح برای پویایی و نوآوری و جامعیت خبرگزاری شبستان بسیار تاثیرگذار است و سرمایه گذاری خوبی برای تربیت خبرنگاران مسجدی و انقلابی و مورد اعتماد علما، روحانیون، انقلابیون و مردم ولایتمدار کشور محسوب می شود .

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، افزود: این طرح بسیار ارزشمند است و ضرورت دارد در اجرای این طرح و تربیت خبرنگار، محتوای کار، جامعیت آموزش، قدرت تحلیل و تحریر خبر، اخلاق خبرنگاری و سوژه یابی مناسب از ناحیه دبیرخانه کانون‌های مساجد و خبرگزاری شبستان در دستور کار قرار گیرد .

 

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این برنامه‌ها به ایجاد فضای نشاط و امید در چهلمین سال انقلاب اسلامی کمک می‌کند و در این راستا لازم است دبیرخانه کانون‌های مساجد و خبرگزاری شبستان برنامه‌های این کانون‌ها را مدیریت و ساماندهی کرده و عملکرد نظام را با خلاقیت و نوآوری به گوش مردم برسانند .

 

حجت‌الاسلام سپهر، به همزمانی برنامه‌های دهه فجر با ایام فاطمیه اشاره کرد و یاد آور شد: می توان در این راستا با تلفیق فرهنگ فاطمی و نهضت امام خمینی (ره)، به تشریح و تبیین عملکرد نظام و نقش امامت و ولایت فقیه با ولایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرداخت .

 

 

پایان پیام/

نظر شما