شناسهٔ خبر: 30625813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

برف، یخبندان و تعطیلی مدارس

صاحب‌خبر -
خرداد: پس از پیش بینی و اعلام هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و کاهش دما، سرما و یخبندان در برخی نقاط کشور، مدارس مقاطع تحصیلی مختلف این مناطق امروز (سه شنبه) تعطیل شد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس اعلام هواشناسی و با ورود سامانه بارشی به کشورعلاوه برتعطیلی مدارس در روزهای گذشته و امروز، از روز چهارشنبه نیز بارش برف و باران افزایش و از جمعه نیز دمای هوا 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد که این هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود.
اخبار برخی مراکز استان ها در سراسر کشور از تعطیلی مدارس در شهرها و روستاها و همچنین تاخیر در آغاز فعالیت آموزشی و همچنین بسته شدن راه های ارتباطی حکایت می کند .
شرایط نامساعد جوی و افزایش ریزگردها نیز سبب تعطیلی همه مقاطع تحصیلی شهرستان ریگان و بخش نگین کویر فهرج در استان کرمان شد.

*آذربایجان شرقی 
به دنبال بارش برف و همچنین برودت هوا آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مدارس برخی از شهرستان‌های استان را برای نوبت صبح امروز سه شنبه 25 دی تعطیل اعلام کرد. 
همه مدارس دوره‌های تحصیلی روستایی و شهری منطقه چاراویماق ، کاغذکنان و کندوان میانه در نوبت صبح تعطیل است . 
همچنین در سراب و هشترود نیز مدارس روستایی و شهری در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند. 

** آذربایجان غربی 
به علت برودت هوا و لغزنده بودن سطح جاده ها برخی مدارس ابتدایی شهری تکاب در نوبت صبح امروز تعطیل است. 
مدارس ابتدایی شهری و همه مدارس روستایی شهرستان تکاب در نوبت صبح نیز تعطیل اعلام شد. 
همچنین در شاهین دژ نیز هم مقاطع تحصیلی دهستان صفاخانه تعطیل و مدارس ابتدایی شهر و روستا با یک ساعت تاخیر آغاز شد و در کشاورز نیز شروع به کار همه مقاطع با یک ساعت تاخیر همراه بود.

** لرستان
با توجه به بارش برف و سرمای هوا، مدارس برخی مناطق استان لرستان نیز امروز تعطیل شد.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان همه مدارس مناطق بخش بربرود غربی الیگودرز، دهستان ماهرو ، بخش پاپی شهرستان خرم آباد و دهستان های گریت، کشور و بیشه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل هستند. 

**استان مرکزی 
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اعلام کرد که مدارس دوره های تحصیلی شهر و روستای منطقه سربند شهرستان شازند امروز در نوبت صبح تعطیل است. 
همه مدارس دوره تحصیلی شهر و روستای منطقه سربند شهرستان شازند نیز به دلیل بارش برف، سرما و لغزندگی جاده ها و معابر در نوبت صبح تعطیل است. 

** چهار محال و بختیاری (شهرکرد)
به دلیل بارش برف و باران و احتمال رانش زمین مدارس شهرستان های بن، کوهرنگ و اردل نیز امروز تعطیل اعلام شد. 
با توجه به بارش های متفاوت در دیگر شهرستان های استان با هماهنگی فرمانداران، فعالیت مدارس در برخی مناطق تعطیل یا با تاخیر آغاز شد . 
در شهرستان فارسان نیز مدارس بخش باباحیدر همه مقاطع تحصیلی تعطیل و در بخش مرکزی، جونقان، بروجن، سامان و کیار نیز فعالیت آموزشی در همه مقاطع با یک ساعت تاخیر آغاز شد. 
در شهرستان شهرکرد نیز مقطع پیش دبستانی و دبستان در ناحیه یک و 2 با یک ساعت تاخیر و در اداره آموزش و پرورش منطقه لاران نیز در مرغملک و سودجان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی تعطیل و سایر دوره ها با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کردند. 
در شهرستان لردگان و عشایر در دوره ابتدای نوبت صبح با یک ساعت تاخیر آغاز شد. 

**زنجان 
به دلیل سرمای هوا و بارش سنگین برف همه مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم منطقه سجاس، بزینه رود، افشار، خدابنده، سلطانیه و خرمدره در این استان در نوبت صبح تعطیل است. 
در شهرستان ابهر نیز فقط مدارس مقطع ابتدایی تعطیل شدند. 
مدارس همه مناطق استان زنجان بجز مناطق بیان شده در نوبت عصر سه شنبه دایر است. 

**قزوین
بر اساس اعلام روابط عمومی اداره آموزش و پرورش و به دلیل سرمای هوا و یخ بستن معابر شهرستان آوج فعالیت مدارس این شهرستان امروز با یک ساعت تاخیر آغاز شد . 
همه مدارس استان در روز جاری باز است و فعالیت در آنها جریان دارد. 
بر اثر بارش برف و سرمای هوا دیروز( دوشنبه ) نیز مدارس چند ناحیه از استان قزوین تعطیل شد. 

**کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج )
بارش شدید باران، برف، سیل و آبگرفتگی معابر نیز همه مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را به جز مدارس واقع در سرآبتاوه و گنجه ای در نوبت صبح به تعطیلی کشاند. 
در صورت ادامه روند بارش‌های شدید برای تعطیلی مدارس در نوبت عصر نیز تصمیم گیری خواهد شد.

**کرمان
وضعیت نامساعد جوی، باد شدید و افزایش غلظت ریزگردها نیز همه مقاطع تحصیلی شهرستان ریگان و بخش نگین کویر فهرج را تعطیل کرد .
کیفیت هوای تهران نیز با وجود کاهش 5 واحدی میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2،5 میکرون در 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز ابا شاخص 106 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
فعالیت آموزشی در سایر استان های کشور دایر و مدارس باز است .

نظر شما