شناسهٔ خبر: 30624192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر جشنواره عمار استان البرز :

اکران فیلم های جشنواره عمار با موضوع ایران آینده در البرز/ "کاروان چله انقلاب" در استان برگزار می شود

دبیر جشنواره عمار استان البرز گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه "کاروان چله انقلاب" توسط ستاد جشنواره عمار در چهل منطقه مختلف استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریکمجید امیری دبیر جشنواره عمار استان البرز  در گفتگو با خبرنگار  "تیتریک گفت:بهترین فیلم های نهمین دوره جشنواره عمار در استانها در بازه زمانی دی تا اسفند ماه نمایش داده می شود.

اهدای

دبیر جشنواره عمار البرز با اشاره اینکه امسال همزمان با آغاز اکران فیلم های جشنواره عمار در تهران، کلیه فیلم های برتر در سایت جشنواره بارگذاری شد، افزود: امسال کلیه اکران کنندگان در تمام نقاط ایران قابلیت استفاده و اکران همزمان از فیلم های جشنواره را داشتند در حالی که در سالهای گذشته پس از اختتامیه DVD بهترین فیلم های جشنواره به مرکز استانها ارسال می شد و مدت زمانی طول می کشید که فیلم ها به اکران کنندگان در مناطق محروم و روستاها برسد.
 
امیری مهمترین نوآوری نهمین دوره جشنواره را "پیشنهاد موضوع فیلم" از طرف مخاطب دانست و گفت: امسال در فراخوان جشنواره بخشی با عنوان پیشنهاد ساخت فیلم با موضوعی از طرف مخاطب ایجاد شد و مخاطب موضوع را به دبیرخانه پیشنهاد می داد که جشنواره روی آن کار کند و سپس جایزه بهترین فیلم در رابطه با آن موضوع نیز از طرف مخاطب انتخاب می شد که ممکن بود این جایزه مادی و معنوی باشد ب رای مثال خانواده شهدا اعلام کردند که به بهترین فیلم با موضوع شهدای حرم یک چفیه و قرآن اهدا  می کنند.
 
دبیر جشنواره استانی با اشاره به اینکه البرز نیز دستاوردهای خوبی در این بخش فراخوان داشت، گفت: چندین موسسه و ارگان دولتی به صورت خودجوش ، گروهی و مردمی در این بخش شرکت کردند.خاص ترین آن، پیشنهاد جایز مشکات از سوی امام جمعه کرج بود با عنوان بهترین فیلم با موضوع نماز جمعه ، که مقرر شد در برنامه متمرکز اکران مردمی در کرج این جایزه به برترین فیلم جشنواره اهدا شود.
 
امیری با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه "کاروان چله انقلاب" توسط ستاد جشنواره عمار استان برگزار می شود، افزود:برای اجرای این برنامه فراخوانی بین کلیه اکران کنندگان فیلم ها توزیع و از آنها خواسته شد جهت برگزاری یک برنامه متنوع برای سالگرد چهل سالگی انقلاب ایده دهند تا ایده ها جمع آوری و در قالب کاروان چله انقلاب اجرا شود.
 
وی در ادامه به مهمترین برنامه های "کاروان چله انقلاب" اشاره کرد و گفت: این برنامه با هدف اجرای یک بسته کامل بصیرت افزایی در اکثر نقاط استان برگزار می شود و قصد داریم این برنامه را در 40 مکان مختلف استان اعم از مسجد، هیات،مدرسه، دانشگاه و ... برگزار کنیم.
 
مهمترین برنامه های این کاروان؛ اکران فیلم هایی مرتبط با ایران آینده و ایران 1440، نمایشگاه پوسترهای ایران 20 ، که به رتبه های ایران در صنعت، دانشگاه و انواع مختلف موضوعات علمی، پژوهشی، صنعت و ... پرداخته ، دعوت از کارشناسان برای سخنرانی، اهدای بروشور به مخاطبان، اجرای مسابقات فرهنگی و ... از مهمترین برنامه های این کاروان است.
 
امیری با اشاره به اینکه فیلم های بسیار خوبی با موضوع ایران آینده در این دوره تولید شده است، گفت: طبق فرمایشات رهبری که فرمودند "افق بسیار روشنی جلوی نظام و کشور است"، در جشنواره امسال در قالب ایران آینده و ایران در سال های آتی بین 1400 تا 1440 تولیداتی بسیار خوبی تولید شده است که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب برای مخاطبان علاقمند در استان اکران خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: کلیه علاقمندانی که خواستار اجرای کاروان چله انقلاب در محل، شهر، روستا، اداره، دانشگاه و ... خود هستند می توانند به دبیرخانه ستاد جشنواره عمار واقع در کوی کارمندان شمالی مراجعه و جهت اجرای این برنامه هماهنگی های لازم را بفرمایند.
 

انتهای پیام/

نظر شما