شناسهٔ خبر: 30622575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هجمه مقام آمریکایی به ایران و حزب‌الله پس از دیدار با «سعد الحریری»

معاون وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به ایران تاخت و حزب‌الله را «شبه‌نظامیان تروریست» خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی  شنبه هفته جاری وارد لبنان شد و با مقامات مختلف این کشور از جمله «میشل عون» رئیس جمهور، «سعد الحریری» نخست‌وزیر، «جبران باسیل» وزیر خارجه و «نبیه بری» رئیس پارلمان دیدار کرد.

دیوید هیل از فرصت دیدار با سعد الحریری در منزلش معروف به «بیت الوسط» استفاده کرد تا اتهامات آمریکا علیه حزب‌الله و ایران را تکرار کند.

بر اساس گزارش روزنامه «المستقبل» لبنان، هیل پس از این دیدار مدعی شد: ما از اقدامات نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیت داخلی برای تأمین امنیت مرزهای لبنان، تضمین حاکمیت دولت و محافظت از امنیت داخلی این کشور حمایت می‌کنیم. ما به تلاش‌های خود برای مقابله با فعالیت‌های خطرناک ایران در تمام منطقه از جمله حمایت مالی از فعالیت‌‌های نیابتی سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله ادامه می‌دهیم. لبنان حق دفاع از خودش را دارد، این تنها حق دولت لبنان است و وجود شبه‌نظامیانی خارج از تسلط دولت قابل قبول نیست، (این شبه‌نظامیان) امروز با حفر تونل‌های هجومی از طریق خط آبی در اسرائیل یا تجمیع بیش از صدهزار موشک امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

وی در ادامه گفت: جامعه بین‌الملل از نزدیک وضعیت دولت لبنان را زیر نظر دارد، انتخاب اعضای کابینه، موضوعی فقط مربوط به خود لبنانی‌هاست اما نوع دولتی که انتخاب می‌شود برای همه ما مهم است.

اما نبیه بری از فرصت این دیدار با هیل استفاده کرد و به نقض دائم حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی و ضرورت توقف فوری آن پرداخت. وی همچنین بر راه‌حل سیاسی در سوریه و ضرورت بازگشت روابط لبنانی-سوری تأکید کرد.

در دیدار نیم‌ساعته هیل با جبران باسیل هم به تحولات منطقه‌ای پرداخته شد؛ باسیل در این دیدار تأکید کرد لبنان برای ورود به بازسازی سوریه مُصِر است. وزیر خارجه لبنان همچنین به تحولات در مرز با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت لبنان از مرزهای خود محافظت خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

نظر شما