شناسهٔ خبر: 30620393 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ضرورت استفاده از ظرفيت‌ها در راستاي توسعه کشور

صاحب‌خبر -
ضرورت استفاده از ظرفيت‌ها در راستاي توسعه کشور
خبرگزاري آريا - جهانگيري با اشاره به ضرورت استفاده همه جانبه از استعداد‌ها و ظرفيت‌هاي کشور در بخش‌هاي مختلف براي دستيابي به توسعه و پيشرفت، گفت: بايد همه تلاش خود را بکار بگيريم تا با انجام اقدامات مثبت و اجراي طرح‌هاي تاثير گذار در زندگي مردم روند توسعه کشور را افزايش داده و بتوانيم با توطئه‌هاي دشمنان مقابله کنيم
به گزارش خبرگزاري آريا، معاون اول رييس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده همه جانبه از استعداد‌ها و ظرفيت‌هاي کشور در بخش‌هاي مختلف براي دستيابي به توسعه و پيشرفت، گفت: بايد همه تلاش خود را بکار بگيريم تا با انجام اقدامات مثبت و اجراي طرح‌هاي تاثير گذار در زندگي مردم روند توسعه کشور را افزايش داده و بتوانيم با توطئه‌هاي دشمنان مقابله کنيم.
اسحاق جهانگيري در مراسم بهره برداري از طرح هاي صنعتي و زيربنايي شهرستان كاشان با بيان اينكه بهره برداري از طرح ها و پروژه هايي كه در زندگي مردم تاثير مثبتي دارد موجب افتخار و خوشحالي مسئولان است، گفت: به فضل الهي مسير توسعه كشور با سرعت خوبي پيش مي رود و روند اقداماتي كه در توسعه كشور شكل گرفته و در حال اجرا است مثبت و اميدوار كننده است.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به سفرهاي خود به استان هاي مختلف كشور از جمله هرمزگان و سيستان و بلوچستان و بررسي مسائل و مشكلات اين مناطق، گفت: خوشبختانه در سطح كشور اقدامات اجرايي خوبي در حال انجام است كه البته انجام اين طرح ها و پروژه ها به معناي آن نيست كه در كشور مشكلي وجود ندارد؛ دولت به خوبي شرايط را مي داند و بر مشكلات كشور واقف است و معتقد است كه اين شرايط دشوار مي تواند با لطف خداوند و همت مديران و مسئولان و تدبير امور به سرانجام خوبي برسد.
وي با انتقاد از برخي سياه نمايي ها در كشور افزود: مطمئنا يكي از اصلي ترين اهداف و برنامه هاي آمريكا در شرايط فعلي اين است كه مردم را نسبت به آينده كشور و نظام مأيوس كنند.
جهانگيري اظهار داشت: وقتي مردم يك كشور به ويژه نسل جوان نسبت به آينده خود مأيوس باشند ممكن است دست به اقدامات و حركاتي بزنند كه نتيجه آن ناخوشايند است.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: گاهي برخي از افراد در زميني بازي مي كنند كه خواست دشمن است و به دنبال بزرگ كردن نقاط منفي و مشكلات در شرايط سختي و فشار دشمنان هستند. البته اگر بيان اين نقاط منفي درباره مشكلات حقيقي كشور باشد باز جاي اميدواري است كه مشكلات واقعي كشور در حال بيان شدن است اما زماني درد آور است كه مي بينيم مجموعه اي از مطالب دروغ و خلاف واقع از سوي افراد و مسئولان در مجموعه اي از نظام بيان مي شود و رسانه ها از جمله رسانه ملي هم آن مطلب را منتشر مي كند.
وي اظهار داشت: هنگامي كه مردم اين سخنان را مي شنوند و تصور مي كنند كه در تمام سطوح فساد وجود داشته و امور كشور پيش نمي رود و دشمنان هم دست از دشمني خود بر نمي دارند نسبت به آينده نااميد مي شوند در حالي كه نبايد با دشمن همراهي كنيم.
جهانگيري با اشاره به اينكه در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم، گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران علي رغم مشكلات فراوان به خاطر آرمان ها و اهدافي كه داشته و استقلال، رفاه مردم و استقرار اسلام در ابعاد مختلف آن در سراسر جهان بوده است توانسته به جايگاه و نتايج قابل قبولي دست پيدا كند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه در زمينه هاي مختلف صنعتي در آغاز انقلاب هيچ توانمندي در كشور وجود نداشت، گفت: در مقايسه ايران با ديگر كشورهاي منطقه امروز ايران از توانمندي هاي صنعتي بسيار خوبي برخوردار است و يك فاصله معنا دار نسبت به ديگران داريم.
وي تاكيد كرد: خوشبختانه امروز تمامي طرح هاي بزرگ صنعتي از طراحي و مهندسي و محاسبات آن تا ساخت، تجهيزات و بهره برداري در ايران انجام مي شود.
جهانگيري با اشاره به توان متخصصان و مهندسان كشور در اجرا و ساخت نيروگاه هاي بزرگ توليد برق خاطر نشان كرد: امروز به جايگاهي رسيده ايم كه حتي خدمات فني مهندسي در زمينه ساخت نيروگاه را به ديگر كشورهايي كه قصد ساخت نيروگاه دارند ارائه مي دهيم؛ همچنين در زمينه احداث كارخانجات توليد فولاد و سيمان نيز توان بسيار مثبت و بالايي داريم.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به توانمندي متخصصان كشور در اجرا و احداث سكوهاي بزرگ نفتي، گفت: هنگامي كه پس از برجام شركت توتال فرانسه مي خواست يك فاز از پارس جنوبي را انجام دهد براي احداث سكوي 20هزار تني پس از بازديد از شركت هاي ايراني ساخت اين سكو را به مهندسان و شركت هاي ايراني واگذار كرد.
وي افزود: امروز توانمندي بسيار بالايي در كشور شكل گرفته و كشوري قدرتمند هستيم .
جهانگيري ادامه داد: آمريكايي ها گاهي از روي بي اطلاعي تصور مي كنند كه اگر روز به روز عرصه را بر ملت ايران تنگ تر كنند اقتصاد و زندگي مردم از هم پاشيده مي شود.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به شكست توطئه هاي آمريكا در جلوگيري از صدور نفت و واردات كالا به ايران، گفت: امروز آمريكايي ها در مواجهه با ملت ايران دچار گرفتاري شده اند و به معناي واقعي جنگ اقتصادي را عليه ملت ايران راه انداخته و هر تحريمي كه مي توانستند را اعمال كرده اند به گونه اي كه بسياري از شركت هايي كه قصد سرمايه گذاري در ايران را داشتند، تهديد و تطميع كردند كه نبايد با ايران كار كنند.
وي افزود: امروز آمريكايي ها از روي ناتواني در يك كشور اروپايي همايشي با عنوان خاورميانه و با تمركز بر ايران راه انداخته اند تا شايد بتوانند ملت ايران را در برابر خواسته هاي خود تسليم كنند اما بايد بدانند كه تنها راه نجات آنها بازگشت از مسير اشتباهي است كه تاكنون رفته اند است.
جهانگيري تاكيد كرد: بايد با انسجام، وحدت، همدلي و همراهي و تدبير اين دوران دشوار و سخت را پشت سر بگذاريم و با تدبير روشي را پيش بگيريم كه اداره كشور، اقتصاد، زندگي مردم و اشتغال را در كشور پيش برده و آمريكايي ها را در رسيدن به اهداف خود نااميد كنيم.
معاون اول رييس جمهور اجراي طرح هاي مورد نياز كشور را نمونه اي از تدابير مورد نياز براي مقابله با دشمني آمريكايي ها دانست و گفت: خوشبختانه اين طرح هايي كه امروز در شهرستان كاشان به بهره برداري رسيد توسط مديران صنعتي دولتي كشور كه از دولت جدا شده اند به انجام رسيده كه با تجربه خوب و مثبت خود در عرصه هاي مختلف در اين عرصه گام نهادند و اين در حالي است كه حدود بيش از 2700ميليارد تومان براي انجام اين پروژه ها سرمايه گذاري و هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه شهرستان كاشان در منطقه كويري قرار دارد و موضوع آب مهمترين دغدغه مردم و مسئولان اين منطقه است كه بايد دنبال شود، گفت: يكي از افتخارات زندگي من اين است كه در زمان استانداري اصفهان دو اقدام مهم براي مردم كاشان به انجام رساندم كه يكي از آنها انتقال آب از سد زاينده رود به كاشان و ديگري تامين اعتبار براي ايجاد بزرگراه از كاشان به سمت اصفهان بوده است.
جهانگيري خاطر نشان كرد: بايد در مصرف آب در اين منطقه بهترين بهره وري ها را مدنظر قرار دهيم و طرح ها و پروژه هايي در اين راستا دنبال كنيم.
معاون اول رييس جمهور احداث پروژه تصفيه و بازچرخاني آب را از اصلي ترين اقداماتي دانست كه بايد براي بهره وري آب در مناطق كويري به انجام برسد، خاطر نشان كرد: خوشبختانه بخش خصوصي با علاقه آمادگي سرمايه گذاري در اين گونه پروژه ها به ويژه در شهرستان هاي كويري ايران را دارد.
وي افزود: هيچ آبي براي صنعت كشور مطمئن تر از آب بازچرخاني پساب شهري نيست و مي تواند كمك بسيار خوبي به صنعت باشد.
جهانگيري همچنين دانشگاه كاشان را در زمره دانشگاه هاي رده بالاي جهان دانست و اظهار اميدواري كرد تا با استفاده از ظرفيت دانشگاه و استعدادهاي انساني كاشان بتوان گام هاي بهتري در راستاي توسعه بيش از پيش اين منطقه برداشت.
پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور دكتر اردكانيان وزير نيرو گزارشي از ظرفيت هاي ايجاد شده توسط وزارت نيرو در بخش هاي مختلف آب ،‌ برق و ايجاد تصفيه خانه هاي فاضلاب شهري در مناطق مختلف كشور در دولت تدبير و اميد ارائه كرد.
همچنين مديران طرح ها و پروژه هاي افتتاح شده در سفر معاون اول رييس جمهور به كاشان نيز گزارشي از روند احداث و راه اندازي اين پروژه ها و چگونگي سرمايه گذاري و فعاليت هاي اين واحدهاي صنعتي و زيربنايي ارائه كردند.
-->

نظر شما