شناسهٔ خبر: 30612339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور هیئت فرانسوی؛

راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های فرانسه و دانشگاه تبریز بررسی شد

راه‌های گسترش توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های کشور فرانسه با حضور رایزنان علمی و فرهنگی سفارت فرانسه در تهران به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، راه‌های گسترش توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های کشور فرانسه با حضور رایزنان علمی و فرهنگی سفارت فرانسه در تهران به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
 
ژان کریستوف بونته رایزن علمی، جمیل اوبشو رایزن فرهنگی و زهره میر بهاء کارشناس ارشد بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران با حضور در دانشگاه تبریز در دیدار با رئیس، اعضای کارگروه توسعه همکاری‌های بین المللی و نیز اعضای شورای پژوهشی این دانشگاه راه‌های گسترش توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن خیر مقدم به رایزنان علمی و فرهنگی سفارت فرانسه در تهران با اشاره به تاریخچه دیرینه روابط بین دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های فرانسه گفت: در گذشته و امروزه همکاری‌های مشترک خوبی صورت گرفته، به طوریکه تعداد قابل قابل توجه اعضای هیات علمی این دانشگاه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرانسه هستند و هم اکنون نیز مراودات علمی و آموزشی خوبی با مراکز تحقیقاتی، موسسات و دانشگاه‌های فرانسه وجود دارد.

اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله راه اندازی دفتر سفارت در دانشگاه تبریز، اجرای دوره‌های مشترک برای دانشجویان دکتری و  تاکید کرد.

سعید شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز هم در این آیین با اشاره به نحوه و روند همکاری مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های فرانسه مطرح کرد: در طول دو سال گذشته ۲۱ مورد بازید و حضور محققان دانشگاه‌های فرانسوی برای برپایی کارگاه آموزشی و کنفرانس در این دانشگاه صورت گرفته است.

شجاعی تصریح کرد: اجرای ۴ طرح تحقیقاتی مشترک، ایجاد ۵ مورد فرصت مطالعاتی، ۵ مورد اعطای بورس به دانشجویان دکتری دانشگاه، ۴ مورد اجرای طرحی تحت عنوان جندی شاپور، ۱۹ مورد شرکت اعضای هیات علمی این دانشگاه در کنفرانس‌های بین المللی کشور فرانسه و ... از دیگر فعالیت‌های مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های کشور فرانسه بوده است و زمینه بسیار خوبی برای گسترش این همکاری‌ها وجود دارد.

ژان کریستوف بونته رایزن علمی و جمیل اوبشو رایزن فرهنگی کشور فرانسه در تهران نیز در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های منتخب وزات علوم، تحقیقات و فناوری جهت پذیرش دوره دکتری مشترک بین ایران و فرانسه است، بیان کرد: در این طرح دانشجویان دکتری به مدت ۶ ماه به کمک و هزنیه کشور فرانسه و ۶ ماه دیگر را مجددا با هزینه وزات علوم، تحقیقات و فناوری کشور ایران در کشور فرانسه به انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهش خود خواهند پرداخت.

به گفته رایزنان علمی و فرهنگی سفارت فرانسه در تهران همچنین در طرح جندی شاپور پلاس که از سال ۲۰۱۹ به اجرا در می‌آید، نیز بودجه مشخص برای خرید تجهیزات و امور لجستیک در طرح‌های پژوهشی مشترک بین محققان ایرانی و فرانسوی در نظر گرفته شده است.

نشست ژان کریستوف بونته رایزن علمی، جمیل اوبشو رایزن فرهنگی و زهره میر بهاء کارشناس ارشد بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران با جمعی از اعضای کارگروه توسعه همکاری‌های بین المللی و نیز اعضای شورای پژوهشی دانشگاه تبریز و نبز بازدید از مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه از دیگر برنامه‌های یک روزه هیات فرانسوی در دانشگاه تبریز بود که در این آیین نیز ضمن معرفی فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی کشور فرانسه در ادامه به سوالات گوناگون شرکت کنندگان در مورد نحوه همکاری ها، چگونگی توسعه گسترش آنها، تسهیل در مورد صدور ویزای علمی و ... بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نظر شما