شناسهٔ خبر: 30607755 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های فرانسه همکاری می کند

تبریز - ایرنا - رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های منتخب وزات علوم، تحقیقات و فناوری جهت پذیرش دوره دکتری مشترک بین ایران و فرانسه است،گفت: دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه های فرانسه تحقیق و پژوهش انجام می دهند.

صاحب‌خبر -

دکتر ژان کریستوف بونته روز دوشنبه در دیدار با رییس دانشگاه تبریز اظهار داشت: در این طرح دانشجویان دکتری به مدت 6 ماه به کمک و هزینه کشور فرانسه و 6 ماه دیگر را با هزینه وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران در کشور فرانسه به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهش خود می پردازند .
وی افزود: همچنین در طرح جندی شاپور پلاس که از سال 2019 به اجرا در می آید، نیز بودجه مشخصی برای خرید تجهیزات و امور لجستیک در طرح های پژوهشی مشترک بین محققان ایرانی و فرانسوی در نظر گرفته شده است.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه دیرینه روابط بین دانشگاه تبریز با دانشگاه های فرانسه گفت: در گذشته و امروز همکاری های مشترک خوبی صورت گرفته، به طوری که بیشتر اعضای هیات علمی این دانشگاه فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه هستند.
دکتر میررضا مجیدی افزود: هم اکنون نیز مراودات علمی و آموزشی خوبی با مراکز تحقیقاتی، موسسات و دانشگاه های فرانسه وجود دارد.
دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک در زمینه های مختلف از جمله راه اندازی دفتر سفارت در دانشگاه تبریز، اجرای دوره های مشترک برای دانشجویان دکتری تاکید کرد.
مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز هم در این نشست با اشاره به نحوه و روند همکاری مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه های فرانسه گفت: در طول دو سال گذشته 21 مورد بازید و حضور محققان دانشگاه های فرانسوی برای برپایی کارگاه آموزشی و کنفرانس در این دانشگاه انجام شده است.
دکتر سعید شجاعی افزود: اجرای چهار طرح تحقیقاتی مشترک، ایجاد پنج مورد فرصت مطالعاتی، پنج مورد اعطای بورس به دانشجویان دکتری دانشگاه، چهار مورد اجرای طرحی تحت عنوان جندی شاپور، 19 مورد شرکت اعضای هیات علمی این دانشگاه در کنفرانس های بین المللی کشور فرانسه از دیگر فعالیت های مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه های کشور فرانسه است و زمینه بسیار خوبی برای گسترش این همکاری ها وجود دارد.
نشست ژان کریستوف بونته رایزن علمی، جمیل اوبشو رایزن فرهنگی و زهره میر بها کارشناس ارشد بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران با جمعی از اعضای کارگروه توسعه همکاری های بین المللی و نیز اعضای شورای پژوهشی دانشگاه تبریز و نیز بازدید از مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه از دیگر برنامه های یک روزه هیات فرانسوی در دانشگاه تبریز بود.
همچنین در این آیین ضمن معرفی فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی کشور فرانسه توسط رایزنان علمی و فرهنگی به دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز، در ادامه به سوالات شرکت کنندگان در مورد نحوه همکاری ها، چگونگی توسعه گسترش آنها، تسهیل در مورد صدور ویزای علمی بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا،دانشگاه تبریز با بیش از هفت دهه قدمت و داشتن 24 هزار دانشجو، دومین دانشگاه قدیمی کشور پس از دانشگاه تهران است.
دانشگاه تبریز علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی در امر گسترش آموزش عالی در منطقه شمال غرب کشور، دارای دانشکده های اقماری در شهرهای مرند، اهر و میانه است. پردیس بین المللی منطقه آزاد تجاری ارس نیز زیر نظر دانشگاه تبریز به فعالیت مشغول است.
این دانشگاه به آزمایشگاه های متعدد در حوزه های مختلف مجهز است. کتابخانه این دانشگاه با بیش از 300 هزار جلد کتاب فیزیکی، 800 هزار کتاب دیجیتالی، 25 نشریه علمی - پژوهشی و اشتراک مجلات معتبر الکترونیکی و چاپی دنیا به پژوهشگران خدمت رسانی می کند.
6132/518

نظر شما