شناسهٔ خبر: 30606756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح و آغاز اجرای چند طرح بهداشتی با حضور معاون وزیر بهداشت

بهره‌برداری از خانه بهداشت روستای آبطویل در شهرستان بوشهر و اجرای چند طرح بهداشتی در شهرستان تنگستان با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خانه بهداشت روستای آبطویل با زیربنای۱۰۵ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات متمرکز وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعتبارات استانی در یک‌سال ساخته و تجهیز شده است.

روستای آبطویل با جمعیت ۱۵۳۸ نفر دو بهورز دارد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره‌برداری از این خانه بهداشت گفت: افتتاح خانه‌های بهداشت در مناطق کمتر توسعه‌یافته از افتخارات وزارت بهداشت است.

دکتر علیرضا رئیسی افزود: طرح تحول نظام سلامت تلاش کرده است با ساخت، بهسازی و نوسازی مکان‌هایی که با فعالیت خود خدمات بسیار مطلوبی در خصوص بهداشت و درمان به مردم ارائه می‌دهند، بستر مناسبی برای این فعالیت‌ها ایجاد کند.

آغاز اجرای چند طرح بهداشتی در تنگستان

همچنین با حضور معاون وزیر بهداشت ساخت ۱۲ واحد مسکونی پزشکان و پیراپزشکان و پنج خانه بهداشت با مجموع اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان تنگستان آغاز شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز اجرای این طرح‌ها گفت: با نگاهی گذرا، می‌توان تحولاتی را که در حوزه سلامت کشور اتفاق افتاده است مشاهده کرد و با مقایسه آن به تحول اتفاق افتاده در حوزه سلامت پی برد.

 رئیسی افزود: در قبل از انقلاب بسیاری از مادران باردار دچار مرگ‌ومیر می‌شدند تا جایی که از ۱۰۰ هزار مادر باردار ۲۷۶ نفر آن جان خود را از دست می‌دادند، اما امروز این تعداد به ۲۰ نفر کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به میزان مرگ‌ومیر کودکان در قبل از انقلاب بیان کرد: قبل از انقلاب از هر هزار نوزاد متولدشده ۱۱۰ نفر فوت می‌کردند، اما امروزه این تعداد به کمتر ۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اغدامه داد: در ۱۸ سال پیش سالانه ۱۲۰ هزار مورد ابتلا به بیماری مالاریا در کشور داشتیم، اما با برنامه‌های پیشگیرانه این تعداد به کمتر از ۵۰ نفر کاهش‌یافته است.

رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های علمی در زمینه بهداشت و درمان تصریح کرد: در گذشته برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی مجبور به استفاده از پزشکان خارجی بودیم، اما امروز، پزشکان عمومی و متخصص در تمامی نقاط کشور برای ارائه خدمت به مردم پرورش می‌یابند.

انتهای پیام/ک

افتتاح و آغاز اجرای چند طرح بهداشتی در بوشهر و تنگستان

نظر شما