شناسهٔ خبر: 30606180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

علی غیاثی ندوشن عنوان کرد:

اختصاص ۲/۵ درصدی از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و گردشگری/ اولویت در حمایت از سینماگران جوان و خبرگزاری ها

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲/۵ درصد از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و گردشگری اختصاص دارد و تئاتر، شعر و موسیقی جنوب کشور در خطه بوشهر دارای ویژگی و غنای مفهومی والا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (24 دی) آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر که در محل مجتمع فرهنگی و هنری 9دی شهر بوشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه میزان به کارگیری بانوان در سمت های مدیریتی رو به افزایش است، اعلام کرد: ماحوزی به عنوان اولین مدیر بانوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و اکنون تعداد بانوان مدیر در این وزارتخانه به 4 مدیر رسیده است.

 

اختصاص  ۲/۵ درصدی از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و گردشگری

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ۲/۵ درصد از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و گردشگری اختصاص دارد، افزود: تئاتر، شعر و موسیقی جنوب کشور در خطه بوشهر دارای ویژگی و غنای مفهومی والا است.

 

 

برنامه های جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

غیاثی ندوشن به اساس و اهداف برنامه های محوری و تسهیل خدمات مردمی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر، رونق و بهبود کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر، عمومی سازی فرهنگ، گسترش مناسبات فرهنگ ایران به سایر نقاط جهان، شفاف سازی فرهنگی و دسترسی نشر آزاد اطلاعات، بررسی و بازنگری صدور مجوزها و حذف مجوزهای زائد، طرح گفتگوی فرهنگی با راهبرد حل مسئله، هوشمندسازی و ارائه خدمات مدیریت فرهنگی از برنامه های تدوین شده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امسال و سال جدید است.

 

راه اندازی اولین بندر تجاری و کالای پایاپای در بوشهر

مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این مراسم بوشهر را مهد تمدن تاریخی از دوران تمدن ایلامی معرفی کرد و افزود: اولین بنادر تجاری و اقتصاد و کالای پایاپای کرانه حوزه خلیج فارس سال های دور در بوشهر راه اندازه شده بود و تجارت دریایی و صید و ماهیگیری یکی از مشاغل قدیمی مردمان این بندر جنوبی ایران است.

 

 

ضرورت اهتمام به سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید بازشناساندن مفاخر عظیم این استان، اظهار کرد: کارهای فرهنگی در سطح کشور محور برنامه های وزارت ارشاد است و ضرورت دارد مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر اهتمام ویژه در اجرا و تکمیل داشته باشند.

 

 

اولویت در حمایت از سینماگران جوان و خبرگزاری ها

خورشیدی با ابراز اینکه جریان سازی رویدادهای حوزه تئاتر و حمایت از سینماگران جوان و خبرگزاری ها در اولویت دستور کار این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر باشد، اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اعتبارات فرهنگی حوزه فرهنگ و هنر توجه و پیگیری بیشتر و مضاعف تری به استان بوشهر داشته باشید.

 

برگزاری جشنواره روزنامه نگاران و رسانه های نوین سراسر کشور در بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر عنوان کرد: یکی از برنامه های جریان ساز فرهنگی برگزاری جشنواره روزنامه نگاران و رسانه های نوین سراسر کشور در بوشهر است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر کلید خواهد خورد.

 

 

حجت الاسلام عبدالحمید خدری، رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در این آئین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این چند ساله درخشش و پیشرفت های خوبی در مقوله فرهنگ که به عنوان یکی از مقوله های آموزه های دینی داشته است.

 

الگو بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی بوشهر در کشور

حمیده ماحوزی، مدیر پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به ارائه گزارش 5 ساله دوره مدیریت خود پرداخت و اظهار کرد: هفته قرآن و عترت، جشنواره های فرهنگی و فعالیت های قرآنی و جلسات شورای فرهنگ عمومی به عنوان الگو در سطح کشور با حمایت های مدبرانه و دلسوزانه آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر به صورت مستمر و بالنده برگزار شد.

 

 

فاطمه کرم پور، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم طرح و برنامه های فرهنگی و هنری خود را بر اساس چشم انداز استانی بیان کرد.

 

 

خاطرنشان می شود، در پایان این آئین از خدمات 5 ساله حمیده ماحوزی، مدیر پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تقدیر و فاطمه کرم پور با حکم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منصوب شد.

 

نظر شما