شناسهٔ خبر: 30589104 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

واحدهای فناور قائن توسعه می‌یابد

صاحب‌خبر -


قائن- خبرنگار کیهان:
با اختصاص اعتبار ریالی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی 54 واحد و هسته فناور قائن توسعه می‌یابد.
رئیس مرکز رشد فناور قائن در حاشیه بازدید سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهوری از 54 هسته و واحد فناور قائن گفت:‌ واحدهای فناور قائن در حوزه‌های آی‌تی، معدن، کشاورزی و مکانیک فعالیت دارند.
سهیل وثوقی، در گزارشی به ستاری کمبود فضا، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و تسهیلات فناوران را از جمله مهم‌ترین مشکلات مرکز رشد قائن برشمرد و افزود: شهرستان قائنات با 54 واحد فناور رتبه‌ای بالاتر از برخی استان‌ها در زمینه فراوانی شرکت‌ها دارد.
اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در جریان بازدید از مرکز رشد قائن، شهرستان قائنات را قطب بین‌المللی تولید زرشک و زعفران دانست و گفت: با توافق استاندار خراسان جنوبی تجهیز و نوسازی فضای یک هزار مترمربعی به مرکز رشد واحدهای فناور قائن افزوده می‌شود که برای این منظور اعتباری بالغ بر 800 میلیون تا یک میلیارد تومان اختصاص داده شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.
ستاری در ادامه بازدید از واحدهای فناور قائن خط تولید اکسترکت زعفران شرکت تروند زعفران قائن را افتتاح و جلوگیری از خام‌فروشی زعفران را از اولویت‌های این معاونت برشمرد و افزود: در حالی که ترنول صادرات زعفران در جهان 9 میلیارد دلار است سهم ایران به سختی به 500 میلیون دلار می‌رسد.

نظر شما