شناسهٔ خبر: 30586442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

ایجاد پاتوق محلی در امانیه



فضای کوچکی در ضلع شرقی پل دوربرگردان مدرس‌ـ آفریقا با هدف رفاه اهالی تبدیل به پاتوق محلی شد. «امیرهوشنگ گل‌محمدی» معاون فنی و عمران شهردار منطقه3 در این‌باره گفت: «با توجه به تأکید مدیریت شهری تهران درباره توجه به مسائل زیبایی شناختی در کنار پروژه‌های فنی، فضای بدون استفاده‌ای که در ضلع شرقی پل دوربرگردان مدرس‌ـ آفریقا قرار داشت تبدیل به پاتوق محلی شد.» گل محمدی افزود: «با ساخت این بوستان محلی، فضایی برای استراحت و تماشای شهر تهران از نمایی متفاوت در حاشیه این پل برای شهروندان فراهم شد.» معاون فنی و عمران شهردار منطقه 3 افزود: «در حاشیه دیواره غربی پل نیز پارک خطی برای ساکنان محلی در نظر گرفته شده است تا بخشی از مزاحمت‌های دوره ساخت پل برای شهروندان محلی جبران شده باشد. با انجام عملیات رنگ‌آمیزی و نصب نیمکت‌ها و اجرای فضای سبز این مجموعه به‌طور کامل افتتاح می‌شود.»

تجهیز بوستان کودک برای توانیابان

بوستان کودک در خیابان ایران زمین به مکانی ویژه برای تفریح و ورزش توانیابان تبدیل شد. شهردار منطقه 2 با اعلام این خبر گفت: «با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حضور توانیابان در فضای شهری و بهره‌مندی آنان از اماکن عمومی و تفریحی، بوستان کودک خیابان ایران زمین به ست‌های ورزشی و آمادگی جسمانی مخصوص توانیابان تجهیز شده است.» «رسول کشت‌پور» افزود: «در این مکان‌‌‌ تردد معلولان با ویلچر، تسهیل و نیمکت‌های مخصوص و تابلوهای راهنما برای استفاده از تجهیزات، نصب و برای سهولت‌‌‌ تردد معلولان، فضایی ویژه برای پارک خودروهای توانیابان پیش‌بینی شده است.» بوستان کودک در محله شهرک قدس(غرب)، نبش خیابان ایران زمین قرار دارد.

   عدد خبر   

16 بازار میوه و تره‌بار در منطقه یک مشغول فعالیت هستند که شامل بازارهای ولنجک، جماران، امامزاده قاسم(ع)، درکه، تجریش، هشترودی، گلابدره، حکمت، قیطریه، شهرک لاله، کوهستان، ازگل، شهرک نفت، ایثار، دارآباد و گلهاست. در این میادین محصولات طرح تنظیم بازار مانند مرغ، گوشت و تخم‌مرغ با قیمت مصوب دولتی عرضه می‌شود. 

4100‌ متر پیاده‌رو برای‌‌‌ تردد شهروندان در بوستان پرواز ایجاد شده است. محدوده پیاده‌رو‌سازی شده با نام مسیر سلامت در شمال میدان بهرود و بخش فاز سوم بوستان پرواز قرار دارد. 

141 استارت‌آپ توسط شهرداری منطقه 2 در مرکز آموزش‌ها و مشارکت‌های اجتماعی ساماندهی شدند. در این مراکز امکان تبادل نظر برای کسب و کارهای نوآورانه و برپایی همایش‌ها و نشست‌ها وجود دارد. 

   اخبار  چند خطی 

 ایستگاه اتوبوس بلوار صبا در خیابان آفریقا با هدف ساماندهی ترافیک به60متر بعد از تقاطع، نبش کوچه بهرامی انتقال داده شد. افتتاح تونل آرش نقش بسزایی در این جابه‌جایی داشت و تأمین امنیت جانی مسافران از مهم‌ترین اهداف این طرح بود. با جابه‌جایی این ایستگاه، ترافیک این مسیر هم روان شد.

​​​​​​​ زوج‌های جوان می‌توانند با مراجعه به سرای محله دربند از آموزش‌های مشاوره خانوادگی و تغذیه استفاده کنند. کلاس‌ها یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22729066 تماس بگیرید. 

   اخبار کوتاه   

شناخت گیاهان دارویی
کارگاه گیاهان دارویی با هدف شناخت فرآورده‌های دارویی در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی گیاهان پرمصرف و کاربرد آنها در طب سنتی معرفی می‌شود. ثبت‌نام در این دوره‌ها رایگان است.

جشنواره انار
جشنواره انار و میوه‌های قرآنی در بوستان قیطریه در حال برگزاری است. این جشنواره هر روز تا 27 دی ماه ساعت 10 تا 22 پذیرای حضور شهروندان است. غرفه‌های سوغات اقوام، صنایع‌دستی از بخش‌های مختلف این جشنواره است. 

آموزش خلاقیت به خردسالان
دوره‌های آموزشی «خلاقیت به خردسالان» در فرهنگسرای امام(ره) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 11 صبح به فرهنگسرای امام (ره) در خیابان شهید باهنر، خیابان امیرسلیمانی مراجعه کنند. 

عضو کانون قرآن شوید
رهنگسرای آفتاب در منطقه 3 از علاقه‌مندان به یادگیری علوم قرآنی ثبت‌نام می‌کند. در این کانون دوره‌های روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن آموزش داده می‌شود. می‌توانید با شماره 22009000 تماس بگیرید. 

جمع‌آوری کاغذهای باطله
سرای محله صدر منطقه 3 برای حفاظت از محیط‌زیست، کاغذهای باطله قابل استفاده را جمع‌آوری و برای چکنویس در کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌کند. می‌توانید به سرای محله صدر مراجعه کنید. 

مادران همراه کودکان
کارگاه آموزشی مادر وکودک پنجشنبه‌ها در سرای محله آسمان برگزار می‌شود. در این کارگاه مهارت‌های زندگی همراه با بازی آموزش داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 12 به  سعادت‌آباد، سرو غربی، میدان کتاب، پارک بوستان مراجعه کنند. 



 

نظر شما