شناسهٔ خبر: 30579795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دو مقر داعش در عراق منهدم شد

مرکز رسانه‌ای ارتش عراق از انهدام دو مقر وابسته به داعش در شمال شرق استان دیالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های ارتش با پشتیبانی نیروهای تیپ پنجم و فرماندهی عملیات دیالی توانستند دو مقر وابسته به گروه تروریستی داعش را در شمال شرق دیالی منهدم کنند.

طی ماه‌های میلادی گذشته تعدادی از نیروهای داعش در حملات جنگنده‌های عراق در مناطق مختلف این استان کشته شدند.

همچنین نیروهای مشترک تیپ ۲۹ و یگان خنثی‌سازی بمب عملیات پاکسازی میدانی را در استان قیروان اجرایی کرده و صدها مواد منفجره وابسته به داعش و دیگر تجهیزات نظامی مانند بمب کاتیوشا و کورنیت را شناسایی کردند.

رئیس شورای محلی شهرستان المقدادیه در استان دیالی نیز از شلیک هفت خمپاره به مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و خواستار آغاز تحقیقات فوری شد.

از سوی دیگر، "میسون ساعدی"، عضو ائتلاف "سائرون" در پارلمان عراق خواستار تسریع در ارائه پیش‌نویس قانون بیرون کردن نیروهای بیگانه شد. وی گفت: این ائتلاف همچنان خواستار خروج این نیروها از کشور است و حضور آنها بدون موافقت پارلمان اقدامی غیرقانونی است و به همین دلیل باید برای خارج کردن آنها اقدام شود. در صورتی که نیروهای اجنبی درخواست خروج را رد کنند، قوه قانون گذاری موضع دیگری اتخاذ خواهد کرد.

همچنین فرماندهی عملیات الأنبار اعلام کرد، جنگنده‌های عراقی به هنگام پروازهای شناسایی در آسمان صحرای غربی این کشور خودرودی پیکاب را شناسایی کردند که حامل پنج تروریسم و سلاح و تجهیزات نظامی بود. فرماندهی عملیات به دنبال این شناسایی دستور داد تیراندازان مستقر در هواپیما به سمت خودرو تیراندازی کنند و در پی آن، پنج تن از فرماندهان داعش کشته و این خودرو منهدم شد.

از سوی دیگر، "حسن کریم الکعبی"، معاون اول رئیس پارلمان وقوع انفجار تروریستی در بازاری در الأنبار را محکوم کرد که در پی آن چند تن کشته و زخمی شدند.  / ایسنا

کلمات کلیدی

نظر شما